ASR en Acura: misleiding

10 juni 2019

Speciaal voor eventuele annuleringskosten bij bijvoorbeeld ziekte heb ik bij Europeesche, wat nu ASR is, een annuleringsverzekering afgesloten. Die loopt via Acura, en als je op hun website kijkt dan prijzen ze zichzelf de hemel in, zó goed zijn ze zogenaamd voor hun klanten. Het heeft alleen maar voordelen. Eigenlijk moet je dan al oppassen, en dat bleek ook nu.

Mijn partner, die ook als verzekerde op de polis staat genoemd, was ernstig ziek geworden waardoor het onverantwoord was om de reis door te laten gaan. Ik heb dus een claim op mijn annuleringsverzekering gedaan en de groepslocatie die ik had afgehuurd afgezegd, maar uiteraard moest ik die volgens contract voor 75% wél betalen.
Acura weigert nu te vergoeden, nadat ze zogenaamd de schade hadden bestudeerd en getoetst aan de polisvoorwaarden . Ze hadden ook de verzekeraar (ASR) om “advies gevraagd”. “Deze annulering valt niet onder de zakenreis verzekering”. Ze zeggen dat ik een ander soort verzekering had moeten nemen. De reden van afwijzing: “u huurt locaties af”.

Lekker makkelijk daar, gewoon zeggen dat ze de polisvoorwaarden hebben bestudeerd en tot de conclusie komen dat een annulering buiten de polis valt, maar daarvoor als reden een oorzaak noemen die niet in de polisvoorwaarden als uitsluiting wordt genoemd. We hebben de polisvoorwaarden en daar staat deze uitsluitingssituatie inderdaad niet in genoemd, maar we verzinnen er zomaar een nieuwe uitsluitingsreden bij!

Ze denken daar bepaald dat je achterlijk bent, maar daar tuin ik dus niet in!

Het is jammer dat je eerst naar een advocaat moet gaan om je recht te halen, voordat ASR en hun volmacht Acura eerlijk worden, wees gewaarschuwd!

R.F. Nieuwenhuizen – Wassenaar

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts