ING laat verzekerde zakken

25 augustus 2013

Onlangs moest ik voor het eerst gebruik maken van mijn aansprakelijkheidsverzekering bij de ING.

Ik beschadig per ongeluk de jacuzzi van mijn buren. Ik was op zoek naar een ontsnapt huisdier dat zich achter de jacuzzi had verstopt, leun op het deksel van de jacuzzi om erachter te kunnen reiken en het dier te pakken. Vervolgens zak ik door het deksel van de jacuzzi heen. Rekening: € 186,00voor een nieuw (isolerend) deksel.

Ik bel ING op. Ze maken een dossiernummer aan met daarin de omschrijving van de claim. Ze geven aan dat ik alle gegevens van mijn buren moet doorgeven, alsmede een offerte voor de reparatie én een briefje waarop ze mij aansprakelijk stellen.

Ik bel ING opnieuw op met de gegevens. Geef alles door inclusief het bankrekeningnummer van mijn buren. ING geeft aan dat ik de offerte en het briefje goed moet bewaren voor een eventuele steekproef controle, maar dat het bedrag van 86 euro nu binnen 6 werkdagen wordt overgemaakt naar mijn buren. Er is sprake van 100 euro eigen risico, dus dat bedrag moest ik zelf betalen.

2 weken later is er nog niets overgemaakt. Ik bel ING opnieuw. De man aan de telefoon kan mij niet helpen. Ik wordt binnen 2 dagen teruggebeld.

Een week later ben ik nog niet gebeld. Ik bel de ING voor de 4e keer. Er blijkt niets te zijn overgemaakt omdat ze de gegevens van mijn buren nog niet hebben ontvangen! (heb ik 3 weken geleden doorgegeven).

Ik geef de gegevens opnieuw door. Nu moet ik de offerte wel opsturen, dat kan per mail tijdens het gesprek. Die offerte werd niet goedgekeurd door de ING. Het was een prijsopgave per email, geen officiële offerte. Ook wilden ze nu iets nieuws zien: de orginele bon van de jacuzzi , met daarbij de aanschafdatum. Want als de afschrijfdatum is verstreken omdat de Jacuzzi bijvoorbeeld 20 jaar oud is, dan wordt er helemaal niets uitgekeerd.

Dat zal allemaal wel, maar er was 3 weken geleden al beloofd dat de 86 euro binnen 6 werkdagen zou worden overgemaakt. Voorlopig sta ik nu met lege handen, ook al is dit bedrag peanuts. Is dit een normale gang van zaken bij ING?

Waarvoor ben ik dan in ’s hemelsnaam nog verzekerd?

Daan Weerheim, Utrecht

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts