Kifid steunt frauderende verzekeraars

12 oktober 2017

Hiermee verzoeken wij u een klacht te publiceren over het Kifid, daar ons is gebleken dat deze organisatie frauderende verzekeraars geen strobreed in de weg legt als die zich niet houden aan hun Gedragscode of aan Keurmerk-eisen.

Wij hebben geprotesteerd bij het Kifid, nu keurmerkverzekeraar Reaal tegen de eisen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in, de verzekerde niet vooraf heeft meegedeeld welk bedrag aan expertisekosten voor rekening van de klant komen. Volgens de keurmerk-eisen mag zij dan achteraf niet alsnog op de vergoeding van deze kosten terugkomen. Dit heeft Reaal echter wél gedaan, maar het Kifid heeft het tijdens de behandeling van de klacht niet nodig gevonden om Reaal daarop te wijzen. De reden daarvoor: de klant heeft daarover niets gezegd in zijn klacht.

Dus dat is fijn: de verzekeraar overtreedt de wet en handelt onrechtmatig, maar als een klager het Kifid daar niet specifiek op wijst, dan kijkt het Kifid stiekem de andere kant op en dan ziet zij geen enkele reden om de frauderende verzekeraar op zijn klantonvriendelijke gedrag te wijzen.

Nu de uitspraak omtrent de klacht is geweest en wij het Kifid met deze misstand hebben geconfronteerd, zegt het Kifid op grond van haar reglementen niets meer aan de uitspraak te kunnen veranderen. Arrogant als deze organisatie is, zegt ze verder dat ze niet meer zal antwoorden op onze mail.

Uit het feit dat haar reglementen zó zijn ingericht dat het Kifid, als zij een grove fout bij haar beoordeling heeft gemaakt, geen ruimte meer heeft om die te herstellen, blijkt dat het Kifid NIET het belang van de klant, maar haar eigen belang centraal stelt. Die reglementen zijn immers tevoren -weloverwogen- door verzekeraars opgesteld.

Wij vinden dit alles een aanfluiting van de eerste orde, verzekeraars kunnen nu ongestoord aanrommelen, want het Kifid zegt er niets van als de klant het niet opmerkt!

Ed van Bokhoven – Schadecoach

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts