(Maatschappelijk betrokken) coulance bij VGZ?


Geplaatst in: Klachten | op 14 maart 2013 | 2 reacties.


Mijn partner en ik hebben relatie problemen.We zitten al een tijdje in schuldhulp verlening wat de spanning in het gezin alleen maar erger maakt. Daar komt nog bij dat we samen een koophuis hebben dus (even)  uit elkaar is gaan wordt moeilijk en kost ook nog meer.  We zitten vast in een cirkel. De kinderen zijn hier onbedoeld de dupe van. Eén kind heeft ook nog eens pdd-nos waar hij natuurlijk niks aan kan doen, maar voor ons ouders maakt dat onze situatie nog zwaarder. De bom kan elk moment ontploffen.

Ik heb telefonisch contact met VGZ gehad. Ik wilde weten wat er vergoed werd voor relatie problemen. Niks werd mijn verteld. Ik zelf gaf aan dat psychotherapie een optie zou zijn. Dit werd wel vergoed  5 sessies per persoon maar ik moest wel 20 euro zelf betalen. Dan komt er nog bij dat 350 per persoon aan eigen bijdrage open staat. Vervolgens werd mij door de juffrouw van VGZ succes gewenst met mijn problemen. Heb toen gebeld naar een psycholoog en die vertelde dat 80 euro per sessie zou zijn, dus mijn rekensom was snel gemaakt.

Als mijn dochter aangeeft dat het niet meer gaat en vervolgens de school inschakelt  wil ik dat graag oplossen maar wij zijn gebonden aan een budget. Onze kinderen lijden hieronder. We zitten in de basis verzekering eigenlijk is dat al gewoon niet te betalen voor ons. We zijn de weg kwijt en zoeken hulp, maar door het systeem is het alles gewoon niet meer te betalen. Is er bij VGZ geen coulance-regeling hier voor? Of wordt er gewoon gezegd: zoek het maar lekker zelf uit. Zijn we dan zo ver gezonken in Nederland dat iedereen voor zichzelf moet zorgen, ook als je het even niet kan? Als dat zo is vind ik de verplichte verzekering compleet overbodig.

Ik snap de verplichting wel, maar het kan toch niet zo zijn dat VGZ bepaalt welke hulp ik moet krijgen?  Want daar komt het nu in de praktijk op neer!  Ik heb geen geld genoeg om de juiste keuze te maken. Gevolg: dan wordt er gewoon gezegd veel succes met je problemen. Ik vraag me af wie nu echt de dokter is: de  verzekering maatschappijen of gewoon je huisarts.

Vroeger had je nutsbedrijven, er bestond ook een nutsziekenfonds. Tot nut van het algemeen, zo was toen de slogan. Ik zie nu alleen maar zorgverzekeraars die hun eigen nut voor ogen hebben.

Met vriendelijke groet,

Gezin in nood zoekt professionele hulp

 

 


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Zorgverzekeraar VGZ

    Geachte heer, mevrouw,

    U geeft aan dat u en uw partner graag gebruik willen maken van relatietherapie. U vraagt een hogere vergoeding van de kosten.

    Natuurlijk wil ik graag kijken op welke vergoeding u recht hebt op basis van de door u afgesloten verzekeringen. Hiervoor heb ik meer gegevens van u nodig. Wilt u uw klantgegevens en een korte samenvatting van uw vraag of een kopie van dit bericht sturen naar webcare@vgz.nl? Dan kijk ik dit graag voor u na.

    Met vriendelijke groet,

    Sandra Geeven
    Medewerker Webcare

  2. Zorgverzekeraar VGZ

    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk dank voor het toesturen van uw gegevens.

    Ik heb uw klacht met aandacht gelezen. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend voor uw gezin is dat u en uw partner relatieproblemen hebben. Ik heb nagekeken hoe u en uw partner bij ons verzekerd zijn.

    U hebt een VGZ Zorgverzekering. Tot mijn spijt hebben wij in onze verzekeringen geen vergoeding opgenomen voor relatietherapie. De vergoeding voor relatietherapie valt ook niet onder eerstelijnspsychologische zorg.

    U vraagt of we voor u een uitzondering kunnen maken. Dit is helaas niet mogelijk. Bij het bepalen van vergoedingen zijn de verzekeringsvoorwaarden leidend. Wij maken hierop geen uitzonderingen omdat dit niet eerlijk zou zijn tegenover andere verzekerden die ook geen vergoeding hebben ontvangen.

    U geeft aan dat VGZ niet mag bepalen welke hulp u moet krijgen. Hier hebt u volledig gelijk in. U kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om samen met uw partner op relatietherapie te gaan. Wij bepalen alleen de hoogte van de vergoeding. In dit geval komen de kosten voor uw eigen rekening.

    Ik kan me voorstellen dat u op een vergoeding gehoopt had. Het spijt me dat ik geen positiever bericht voor u heb.

    Desondanks wens ik u veel sterkte toe. Neemt u gerust contact met mij op als u nog vragen hebt. Ik ben bereikbaar via telefoonnummer 0900-0750 (lokaal tarief).

    Met vriendelijke groet,

    Sandra Geeven
    Medewerker Webcare

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?