Blogopmaak

Ook polisfraude bij AON (One Underwriting)

aug. 16, 2023

Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden

 Op 6 januari 2023 heb ik met mijn Ford Fiesta helaas een aanrijding gehad. De auto was nog geen 3 jaar oud en voor 3 jaar tegen zogeheten nieuwwaarde garantie verzekerd. De polisvoorwaarden schrijven daarover:

2.1     Nieuwwaarde

De prijs van een nieuw motorrijtuig van hetzelfde merk, model, type en uitvoering als het verzekerde motorrijtuig zoals deze staat in de prijslijst van de importeur/fabrikant op het moment van de gebeurtenis. Inclusief afleveringskosten en de verwijderingsbijdrage. Dus het bedrag waarvoor u nu dezelfde of een vergelijkbare auto kan kopen. We houden rekening met het merk, model, uitvoering, meeverzekerde accessoires en eventuele belastingen.

 

Je zou denken dat het duidelijk beschreven is, geen speld tussen te krijgen. Maar helaas niet, want ik heb al vanaf het begin gedonder. Herhaaldelijk heeft de verzekeringsmaatschappij (One Underwriting) geprobeerd mij af te schepen met 15 maanden nieuwwaarde en vervolgens ook nog een afschrijving. Dit hebben ze een maand volgehouden. Het heeft daarna nog weer 3 weken geduurd voordat ze een expertisebureau opdracht gaven om van de nieuwwaarde garantie-regeling uit te gaan.

 

Mijn Fiesta is total loss verklaard en ik heb van de opkoper (nadat ik er zelf na diverse telefoontjes achter was gekomen dat de auto intussen was opgekocht en opgehaald) vernomen dat die daar € 5500,- voor betaald had. Dat heeft deze vervolgens naar mij overgemaakt. In het expertise rapport is te lezen dat ik met deze waarde akkoord was maar dat klopt niet want ik ben er nooit in gekend. Bij alles moest ik er zelf achter komen!

 

Het expertiserapport ging uit van een prijslijst van april 2021, terwijl een leek al weet dat de prijzen van nieuwe auto sindsdien omhoog geschoten zijn. 

Tussen de toenmalige prijslijst en de offerte van de dealer zit een gat van € 7.000,00.


AON (One Underwriting)  heeft mijn dossier inmiddels 7 maanden getraineerd, onder andere door de zaak naar ASR en het expertisebureau terug te koppelen. Ze willen niets en reageren nauwelijks, dit is dus de manier zoals AON met schades omgaat! De lezer is gewaarschuwd, wegwezen daar!

 

Ik heb ook contra-expertise via Schadecoach ingeschakeld om alsnog mijn recht te krijgen. Wat is ondertussen gebleken: AON heeft zonder dat transparant mee te delen de tekst van de polisvoorwaarden veranderd! Dat heet in gewoon Nederlands FRAUDE!


In de oude tekst staat dat de nieuwaarde is: De prijs van een nieuw motorrijtuig van hetzelfde merk. Dus het bedrag waarvoor u nu dezelfde of een vergelijkbare auto kan kopen.


In de nieuwe tekst staat: De prijs van een nieuw motorrijtuig van hetzelfde merk zoals deze staat in de prijslijst van de fabrikant OP HET MOMENT VAN DE GEBEURTENIS. 


De schadebehandelaar -ene Jeroen van L.- heeft wel 3x zijn excuses aangeboden omdat het allemaal zo lang heeft geduurd, en ook een keer omdat hij het schadebedrag onjuist berekend had. Hij vond zogenaamd zelf 'dat er een grens overschreden was', zo'n zooitje maken ze daar dus van een schadedossier!


In april mailt hij nog: “wij willen secuur te werk gaan”, maar vervolgens trekt hij mij een poot uit door te schrijven: “Wellicht ten overvloede hier nogmaals de tekst uit uw polisvoorwaarden:  'Nieuwwaarde. De prijs van de verzekerde auto naar model, type, uitvoering en opties af fabriek, zoals vermeld in de laatst bekende prijslijst van de fabrikant/importeur” 


Dus wat heeft de expert (natuurlijk) gedaan? Die heeft de nieuwprijs opgenomen aan de hand van een lijst van april 2021. Zo word ik eventjes door de “integere en deskundige” expert en de 'secure' schadebehandelaar geflest voor bijna zevenduizend euro!!


Ze hebben NIETS gemeld over een wijziging, NIETS aangegeven waar de wijziging dan uit bestaat, dit is een ILLEGALE gang van zaken.


Ik durf er gif op in te nemen dat op deze manier honderden klanten van AON bedrogen zijn met deze stiekeme polisvoorwaarden-wijziging, want dat merk je als klant pas als je met een schade te maken krijgt. Als dat over een paar jaar is ben je allang vergeten wat in de oude voorwaarden stond. Wat is AON toch een boevenbende!


Naam bij webmaster bekend


16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
12 aug., 2023
Liegen over reactietermijnen, dreigen met rechtszaak nodig voor er reactie komt.
Meer posts
Share by: