Maffiapraktijken ANWB

18 september 2017

Op vakantie gaat mijn auto stuk in Kroatië (18 jul), Lokale garage meldt: een aan de turbo gerelateerde schade. Anwb vraagt om second opinion in andere garage, auto wordt opgehaald.
Na meer als een week niets gehoord te hebben, zelf contact gezocht met ANWB,die mij vertelde nog niets vernomen te hebben.

Twee dagen later trekt garage 2 dezelfde conclusie als nummer 1, maar die maakt het wél tweemaal duurder om te repareren.
Auto wordt enkele dagen later teruggebracht bij garage 1, die er inmiddels achter komt dat auto niet binnen onze vakantie gerepareerd kan worden.

Auto wordt gerepatrieerd op 3 aug door Logistics, de vervoerder van de ANWB. Melding op 14 aug dat auto geladen zou zijn en een melding op 21 aug dat voertuig op eindbestemming geleverd is. Uit contact met ANWB met de vraag waar het voertuig is, blijkt dat de auto in elk geval zeker niet is afgeleverd bij mijn dealer.

Een dag later wordt echter bevestigd dat de auto wel degelijk afgeleverd is. Weer contact met ANWB, dan blijkt dat de auto er niet is. Een dag later wordt ik gebeld dat mijn auto boven water is gekomen bij een hub in Nederland.Veel excuses, auto zou nu 2 dagen later geleverd worden bij dealer die nu voor de tweede keer tijd vrij maakte om de turbo te repareren.

2 dagen later nóg geen auto, dus weer gebeld! Inmiddels de vierde persoon bij de ANWB die zich met de zaak bezighoudt .
Na ruim een uur kan ik de dame in kwestie ervan overtuigen dat er iets serieus fout zit, en ik vraag haar of er iets met de auto is gebeurd. Zij meldt mij later op de dag dat dit niet het geval is en dat de auto waarschijnlijk de volgende week afgeleverd gaat worden. De auto word geleverd op vrijdag middag bij mijn dealer, die neemt contact met mij op en vraagt mij zo spoedig mogelijk langs te komen omdat er meer problemen met de auto zijn. Na inspectie blijkt de complete linker aandrijfas afgebroken te zijn in de totaal vernielde versnellingsbak.

Na uitgebreid met de ANWB hier over geruzied te hebben sturen ze na ruim 10 dagen een expert. Gelukkig wordt de schade erkend. De rapportage laat nog even op zicht wachten. Schade volgens opgave Volvo dealer 6473 euro incl arbeid en btw
dit is inclusief een gebruikte gereviseerde automaatbak.

Echter volgens taxateur en de ANWB moet de auto maar gerepareerd worden met een sloop versnellingsbak van de zelfde leeftijd als de auto. Men biedt aan om 2287 ex btw te vergoeden.

Zelfs na uitgebreide communicatie met de afdeling schade transport en de klachten afdeling blijft men bij het besluit de schade niet volledig te vergoeden.

Mijn conclusie: Maffiapraktijken bij ANWB!

Erik Schut

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts