Meeus jaagt klanten weg

8 januari 2014

Meeus ( meeus.com ) heeft een premieverhoging van meer dan 38% per 1-1-2014 doorgevoerd voor mijn 1 e autoverzekering (€32,67 in 2013 werd €45,22 vanaf 1 januari 2014) en de gemiddelde verhoging over mijn hele pakket van 8 verzekeringen bedraagt 22%. In december heb ik overigens alleen een vaag mailtje gekregen dat er premies aangepast zouden worden. Ik heb er 8 verzekeringen en de totale premie is nu al met gemiddeld 30% omhoog gegaan binnen 2 jaar tijd: uiteraard berekend over de premie voor assurantiebelasting en terwijl ik al weer een aantal jaren niets heb hoeven claimen!

Daarnaast bleek bij narekenen van de no-claim er ook nog eens niet precies 80% korting op te zitten, maar ongeveer 1,5 euro teveel berekend te worden (en dat voor 2 auto’s en over een aantal jaren). Smoes van de klantenservice: “administratiekosten voor pechhulp”; Ik heb echter nooit om gevraagd aangezien pechhulp vanuit automerken ook vaak verzekerd is en bovendien staat er “inclusief gratis pechhulp” op het polisoverzicht. Volgens mij betekend gratis € 0,00! Als ik het uitreken kom ik dan met 80% no-claim uit op: brutopremie – 80% = 20% netto premie; en dan uiteraard plus 21% assurantiebelasting.

Het is naar mijn mening nogal misleidend, dat zónder de klant op de hoogte te stellen en zonder dat het te zien is op het prijsoverzicht er toch verborgen administratiekosten in rekening gebracht worden.

Zo jaag je je vaste klanten wel weg!

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts