Misleiding en puinhoop bij zorgverzekeraars

15 december 2013

Dat meldt de Telegraaf en dat bleek uit een onderzoek van de Consumentenbond onder vijftien zorgverzekeraars voor de Gezondgids voor december.

De verzekeraars kregen vijf vragen van een mysteryklant. Elke vraag werd drie keer via de telefoon en drie keer via de mail gesteld. Zelfs op eenvoudige vragen werd onjuist of onzorgvuldig geantwoord. „Zo volstaat een eenvoudig ’ja’ op de vraag of een volwassen kind van de polis van de ouders midden in het jaar kan overstappen naar een andere verzekeraar. Maar meer dan zestig procent van de medewerkers van de klantenservices in het onderzoek weet dat niet”, laat een woordvoerster weten.

Op de vraag of de zorgverzekeraar een in hoogte verstelbaar bed in een verzorgingshuis vergoedt, gaan twee op de drie medewerkers de mist in. „Sommigen stelden dat de klant het bed zelf moest kopen, anderen dat het moet worden gehuurd. Weer anderen melden dat huren ten koste gaat van het eigen risico.” Dat klopt allemaal niet.

Het kwam ook regelmatig voor dat een en dezelfde zorgverzekeraar verschillende antwoorden geeft op dezelfde vraag. „Vaak staat op websites van zorgverzekeraars een mooi cijfer over de dienstverlening. Die cijfers gaan echter bijvoorbeeld over de klantvriendelijkheid en de snelheid van het afhandelen van declaraties, niet over de antwoorden zelf”, aldus de zegsvrouw.

Op de website van ‘Radar” is te lezen dat het een puinhoop bij zorgverzekeraars was:  https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=38288 Daarbij gaat het over de administratieve afwikkeling. De problemen dateren al uit 2006!

Hardleers, die verzekeraars…..

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts