Reaal: lak aan Gedragscodes en keurmerken
Ik heb twee maanden geleden een klacht geplaatst over Reaal. De zaak is inmiddels nét afgesloten en mijn schade dateert van eind juli vorig jaar. We zijn nu twee maanden verder en Reaal heeft nu pas laten weten dat ze het afwijzings-standpunt van hun volmachtkantoor VKG volgen. Geen toelichting daarbij, helemaal niks.
Reaal is een keurmerkverzekeraar en zij moet zich daarom houden aan de normen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Eentje daarvan is dat ze hun afwijzing met goede en voor de klant begrijpelijke gronden moeten onderbouwen. Een andere norm zegt dat ze het klantbelang centraal moeten stellen. En dat ze geen vage argumentatie mogen gebruiken als ze een schadeoorzaak beschrijven. Ook, dat ze op de mogelijkheid contra-expertise moeten wijzen. En dat hun klachtenbehandeling aan stringente eisen moet voldoen. En dat hun expert zich correct moet opstellen en dat hij geen belemmeringen mag opwerpen.
Je gelooft het niet, maar aan alles wat er daarover in voorschriften en protocollen staat heeft Reaal kompleet lak! De expert negeert mijn expert en wil de zaak met mij regelen, ondanks mijn schriftelijke verzoek om met mijn expert contact op te nemen!
De klachtenbehandelaar wil zijn eigen dossier verder behandelen, terwijl dat helemaal niet mag volgens de richtlijnen.
Reaal heeft na uitdrukkelijk en herhaald verzoek twee keer beloofd om met een duidelijk standpunt te komen, maar ze geeft geen enkel argument en ze zegt alleen: ga maar naar het Kifid, wij betalen niks en we doen niks.
Een nepverzekeraar van de bovenste plank!
M.A. van Beek Hattemerbroek
Het bericht Reaal: lak aan Gedragscodes en keurmerken verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.