Reaal: lak aan Gedragscodes en keurmerken

27 september 2016

Ik heb twee maanden geleden een klacht geplaatst over Reaal. De zaak is inmiddels nét afgesloten en mijn schade dateert van eind juli vorig jaar. We zijn nu twee maanden verder en Reaal heeft nu pas  laten weten dat ze het afwijzings-standpunt van hun volmachtkantoor VKG volgen. Geen toelichting daarbij, helemaal niks.

Reaal is een keurmerkverzekeraar en zij moet zich daarom houden aan de normen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Eentje daarvan is dat ze hun afwijzing met goede en voor de klant begrijpelijke gronden moeten onderbouwen. Een andere norm zegt dat ze het klantbelang centraal moeten stellen. En dat ze geen vage argumentatie mogen gebruiken als ze een schadeoorzaak beschrijven. Ook, dat ze op de mogelijkheid contra-expertise moeten wijzen. En dat hun klachtenbehandeling aan stringente eisen moet voldoen. En dat hun expert zich correct moet opstellen en dat hij geen belemmeringen mag opwerpen.

Je gelooft het niet, maar aan alles wat er daarover in voorschriften en protocollen staat heeft Reaal kompleet lak! De expert negeert mijn expert en wil de zaak met mij regelen, ondanks mijn schriftelijke verzoek om met mijn expert contact op te nemen!

De klachtenbehandelaar wil zijn eigen dossier verder behandelen, terwijl dat helemaal niet mag volgens de richtlijnen.

Reaal heeft na uitdrukkelijk en herhaald verzoek twee keer beloofd om met een duidelijk standpunt te komen, maar ze geeft geen enkel argument en ze zegt alleen: ga maar naar het Kifid, wij betalen niks en we doen niks.

Een nepverzekeraar van de bovenste plank!

M.A. van Beek Hattemerbroek

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts