Roydata niet klantgericht maar verzekeraargericht!

31 oktober 2014

Eerder dit jaar een nieuwe auto aangeschaft en deze bij ANWB laten verzekeren. Schadevrije jaren opgegeven. Ik heb al sinds 2005 een auto en zelfs enige jaren twee auto’s (waarvan één oldtimer). Sinds begin 2011 had ik echter alleen de oldtimer nog, totdat ik begin van 2014 dus een nieuwe auto aanschafte.

De ANWB stuurde een bericht over het feit dat ik kan bijbetalen (en een flink bedrag zelfs) omdat mijn gegevens niet te vinden waren in de Roy-databank.

Ik nam contact op met de ANWB want er moest sprake zijn van een vergissing, mogelijk stonden de gegevens er nog in op mijn vorige woonadres. Dat bleek niet het geval. De Roy-data worden na één jaar gewist indien een auto wordt verkocht. Bleek dat mijn oldtimer daar dus niet in was ingevoerd, echter wel een eerdere auto. Dat leverde een gat op van 3 jaar en dus vervallen daarmee ALLE schadevrije jaren.Het vervelende is ook dat er als consument onmogelijk contact te leggen is met die databank. Het is niet mogelijk zelf een document aan te vragen of uit te printen, laat staan om ergens de regelgeving te vinden. Daar komt dus bij dat iedere verzekeraar zijn eigen standaard mag hanteren.

Het is eigenlijk nog steeds een hopeloos en totaal niet klantgericht systeem, dat Roydata!

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts