eenvoudig en transparant afwijzen bij Taf

okt. 25, 2013

Ik  heb in 2010 een inkomensverzekering bij TAF afgesloten en ik ben arbeidsongeschikt geraakt nadat ik aan mijn hart ben geopereerd.

Ik heb dit vervolgens eind februari 2013 bij TAF gemeld en ik dacht dat ik dan wel direct een uitkering van hen zou krijgen, maar het tegendeel is gebleken. Taf heeft vanaf het moment dat ik het voor het eerst bij hun meldde, er alles aan gedaan om de boel te vertragen. Ik heb maandenlang niet anders moeten doen dan met hen te corresponderen over medische machtigingen. Ze wilden namelijk mijn hele medische doopceel lichten om maar iets te kunnen vinden waarop ze zouden kunnen zeggen dat ik iets verzwegen zou hebben. In dat geval zouden ze immers niets uit hoeven te keren. Het hele gedoe heeft zegge en schrijven vier maanden moeten duren en pas op 13 augustus kwam TAF eindelijk over de brug met een gedeeltelijke betaling. Dat was pas nadat ik Schadecoach in de arm had genomen. Ik had allang geen vertrouwen meer in een goede afloop en als ik Schadecoach niet had gehad weet ik zeker dat TAF wel met een of andere smoes was gekomen om niet te hoeven uitbetalen. Daar was hun hele optreden naar!

Nu moeten ze overigens nóg een deel betalen en ook dáárvoor heb ik de Schadecoach nodig. Met een privé persoon die niet ter zake kundig is veegt een verzekering immers de vloer aan.

Nu komt TAF met het argument dat ik, omdat ik van jongs af aan een hartruisje had, dat had moeten opgeven bij het aanvragen van de polis. Want dat ik nu aan mijn hart ben geopereerd en dus arbeidsongeschikt ben heeft volgens hen te maken met dat hartruisje. Zo ongeveer in de trant van: als je ooit een fles hoestdrank hebt gekocht ben je eigenlijk altijd al bronchitispatient geweest. Als leek kun je al bedenken dat dit grote onzin is, ik heb nota bene in mijn hele leven nooit klachten met mijn hart gehad.  Heel veel mensen hebben een hartruisje, de één wat meer, de ander minder. Maar dat grijpt TAF nu aan om niet te hoeven uit te keren. Gelukkig heeft het Kifid in soortgelijke zaken in het voordeel van de verzekerde geoordeeld, dus TAF kan zijn borst nat maken.

In haar logo zegt TAF dat ze eenvoudig en transparant is. Om verzekerden binnen te halen staat de deur wagenwijd open en hoeven ze niets speciaals van je te weten, maar als je ooit iets wil claimen zoeken ze alle spijkers op laag water bij elkaar om niet te hoeven betalen.

Mensen: wees gewaarschuwd voor deze maatschappij, als je je nog ergens anders kunt verzekeren kun je dát beter doen, want het is een verzekeraar van niks!

J.Vrieling Veenwouden

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: