Pét met Petplan!

31 augustus 2013

Ik heb al jaren, al sinds 2008 een zorgverzekering voor mijn hond bij Pet Plan.

In 2011 is mijn hond geopereerd aan haar linker knie door de zgn 2 e lijn arts. Dit jaar heeft de hond een identieke operatie gehad, maar nu aan haar rechter knie.    De dierenarts maakte de opmerking “de verzekering heeft een voordeeltje: de operatie is nu goedkoper”.

Wij hebben de declaratie ingediend, maar volgens Pet Plan dienen wij nu 25% van de rekening te betalen. Op ons zowel mondeling als schriftelijk verzoek om een motivatie daarvan was het antwoord: “wij vergoeden volgens de polisvoorwaarden”, meer niet.

Een wijziging van deze voorwaarden is ons niet kenbaar gemaakt. Slechts na veel zoeken via de website, e-mails en verwijzingen zijn deze wijzigingen te vinden. Ons bezwaar is dat dergelijke belangrijke wijziging van de polis voorwaarden duidelijk en persoonlijk kenbaar gemaakt dient te worden zodat wij in de gelegenheid  zijn een keuze te maken. In overleg hebben wij een aangetekend schrijven aan Petplan gericht met het verzoek de claim te heroverwegen.  Hierop hebben wij nimmer antwoord ontvangen.

Opvallend is dat de polisvoorwaarden over de volgende premie periode weer de zelfde zijn als die van de voorgaande periode, nl. 100% i.p.v. 75% zoals het nu is.

Uiteindelijk weer opnieuw een stevige klacht ingediend over de slechte informatieverstrekking, maar ze doen nét of ze gek zijn en blijven bij hun standpunt.

Op hun website staat: niet meer afrekenen bij de dierenarts, nou wél dus! Daar lusten de honden toch geen brood van!

H.Floor – Westerbork

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts