Blogopmaak

VvAA: lak aan Gedragscode Verzekeraars en aan de wet

nov. 23, 2013

Mijn ouders zijn decennia lang bij de Vereniging van Artsen Automobilisten verzekerd geweest. Toen mijn vader plotseling overleed was mijn moeder natuurlijk helemaal in de war. Ze heeft toen een verzekeringspapier ondertekend met de handtekening van mijn vader. Is natuurlijk niet zo vreemd voor een artsenvrouw die ook wel eens receptjes ondertekende.

Wat deed de VvAA toen? In plaats van even te bellen of een kort briefje te schrijven over hoe dat nu kon, stuurden ze meteen een onderzoeksbureau op haar af, er was volgens hen gefraudeerd, maar dat wilden ze eerst niet zeggen. Ze wilden een afspraak maken maar ze wilden niet zeggen waarom. Dat mag zelfs de politie zo niet doen, maar VvAA meende dat zij dat wel konden maken. Ik heb toen een schadecoach ingeschakeld.

VvAA heeft toen maandenlang niet willen uitkeren en ze reageerden uiterst traag op verzoeken om nu eens een keer te gaan betalen, ondanks dat situatie hen allang duidelijk kon zijn, dat was immers uitentreuren aan hen uitgelegd. We zijn nu al meer dan een jaar verder en er is nu dan eindelijk pas betaald.  Iets wat meteen met een simpel telefoontje opgelost had worden is bij de VvAA een zaak geworden waarvoor we juridische bijstand hebben moeten inroepen. Ze hebben nu dus ingezien dat er van fraude geen sprake was en alles is nu betaald, maar nu wij kosten hebben gemaakt om ons recht te krijgen begint het getouwtrek met VvAA weer opnieuw. In de wet staat nota bene dat een verzekeraar die kosten moet betalen, maar daar heeft VvAA lak aan.

In de Gedragscode Verzekeraars staan drie kernwaarden: zekerheid bieden, mogelijk maken en maatschappelijk betrokken zijn. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een verzekeraar zich bij het overlijden van haar verzekerde zó asociaal opstelde. Geen enkele zekerheid geboden, zoveel als maar kon werd onmogelijk gemaakt en er is totaal niet betrokken gehandeld.

Ronduit verbazingwekkend is het dat VvAA, als zij uiteindelijk tot inkeer komt,  weer precies hetzelfde doet als het er om gaat de kosten (ter verkrijging van recht) te vergoeden.  Op de website van VvAA wordt geschreven dat ze nét even anders zijn .  Dat hebben we ervaren!

 

16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
Meer posts
Share by: