Zwalkend en liegend Centraal Beheer

sep. 24, 2017

Eind mei was bij mij de rioleringsbuis gebroken. Die loopt uiteraard door naar buiten, tot vlak naast het huis. Ik heb Centraal Beheer toen een offerte voor het herstel gestuurd. Centraal Beheer stuurde me een brief terug dat de schade deels vergoed ging worden omdat het schade aan de woning betrof. Echter niet alle schade zou vergoed worden, want de tuin behoorde niet tot de woning en tuinschade was in de voorwaarden niet vergoed. Gek, want in de voorwaarden staat dat óók een breuk in het riool onder dekking valt en een riool ligt per definitie in de tuin en in elk geval buiten het huis.

Hiertegen dus bij Centraal Beheer met een klacht geprotesteerd, maar ze bleven bij hun standpunt. Toen heb ik de Schadecoach ingeschakeld, die stuurde meteen een mail met een laatste sommatie naar Centraal Beheer, en eindelijk kwam er op 28 augustus een reactie.
De reactie luidde, ik citeer: “Uw sommatie is voorgelegd aan onze jurist. Tuinschade (lekkage riool) is wel verzekerd. Onze jurist heeft mij laten weten dat er inderdaad dekking is. Wij betaalden inmiddels rechtstreeks aan de verzekerde, dit bedrag staat binnen vijf dagen op de rekening’.
Let goed op: dit is een letterlijke weergave van wat Centraal Beheer heeft geschreven!

Toen Schadecoach een eindnota voor zijn kosten stuurde kwam Centraal Beheer ineens met een rare reactie: Onze jurist heeft een onjuist standpunt ingenomen, per abuis zijn de voorwaarden verkeerd geïnterpreteerd. We hebben daarom recht op teruggave van de schade uitkering. Maar: we zullen het hierbij laten, maar dan moet ú de eindvordering voor uw kosten óók laten vervallen.

Wat een geklungel daar bij Centraal Beheer! De ene keer ben ik niet verzekerd, de andere keer toch weer wél, maar als ze vanwege hun eigen blunder extra kosten moeten betalen, ben ik toch weer niet verzekerd, dan hebben ze zich ineens vergist. Foutje, even Apeldoorn bellen?

Waaróm het nu ineens zo zou dat er geen dekking is, dát hebben ze er voor het gemak maar niet bij genoemd! Maar nu komt het: ze LIEGEN daarbij óók nog dat het gedrukt staat: Centraal Beheer stuurt vandaag een mail terug met de mededeling: “Centraal Beheer ontkent ten stelligste dat er sprake zou zijn van een dekkingstoezegging of een betalingstoezegging”.

En dát, terwijl ze dat wél op 28 augustus letterlijk hebben geschreven en ik het geld nota bene al ontvangen heb!

Centraal Beheer presenteert zich hier als een onbetrouwbare verzekeringspartner, daarom verdient dit een klacht bij de hoogste tuchtinstantie. Ik ben namelijk van mening dat klanten nooit aan dergelijke willekeur en aan deze respectloze en oneerlijke grillen van een verzekeringsmaatschappij blootgesteld mogen worden.

Dit muisje gaat nog een staartje krijgen, want ik laat het er natuurlijk niet bij zitten!

R.F.M. Hermans – Eygelshoven

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: