Aegon heeft de kluit belazerd

aug. 28, 2014

Volgens de Geschillencommissie van het Kifid heft Aegon haar klanten bewust misleid en op het verkeerde been gezet. Dat staat in een Bindend Advies wat op 14 augustus is uitgesproken in een zaak waarin de klant het Bonusplan van Aegon had aangeschaft, een combinatie van beleggen, verzekeren en sparen. In het bindend advies staat dat een verzekeraar verplicht is de klant volledig en begrijpelijk te informeren over een beleggingsverzekering, maar Aegon heeft in deze zaak alleen de nadruk gelegd op het behalen van hoge rendementen en de klant ten onrechte niet gewezen op veel minder gunstige scenario’s. De klant zou de overeenkomst niet hebben gesloten als hij goed was geïnformeerd over het BonusPlan. Het is immers voor de hand liggend dat een klant bij de opbouw van zijn pensioen geen aanzienlijke beleggingsrisico’s wil lopen. Dat paste bovendien niet goed bij de aard van het BonusPlan, zoals de verzekeraar dat aan haar klanten verkocht. Tenslotte is het volgens de GC ook niet passend dat de ingelegde premies voor de aankoop van participaties in een beleggingsfonds worden gebruikt.

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: