Hema Hardleers

8 juni 2017

Een verzekerde die bij Hema een claim op zijn reisverzekering had gedaan, krijgt alsnog een bedrag van € 3.302 vergoed voor diefstal van twee rugzakken uit een huurauto. Hema had eerst herhaaldelijk geweigerd de claim te vergoeden, omdat de verzekerde niet de normale voorzichtigheid in acht had genomen. Hierdoor was de verzekerde genoodzaakt een procedure te starten. De klant moest daardoor een half jaar langer op zijn uitkering wachten, de tijd die het Kifid nodig had om een oordeel te vellen. Volgens het Kifid heeft de verzekerde geen ‘grove mate van schuld’ aan de diefstal en heeft de consument de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen.

Het criterium ‘ernstige mate van schuld’ is al jaren bekend bij verzekeraars, maar Hema blijft het proberen om haar verzekerde een rad voor ogen te draaien, want ook bij de deze zaak is zij door het Kifid op de vingers getikt.

De klant was april vorig jaar op vakantie in Spanje en had onder het rijden trek gekregen in koffie en parkeerde zijn huurauto gedurende vijf minuten bij het raam van een aan een benzinepomp verbonden shop. Tijdens zijn koffiepauze was hij bij het raam gaan zitten, zodat hij zicht op zijn auto kon houden. Toch slaagden mannen er in om een ruit van de auto in te slaan en twee rugzakken van de achterbank mee te grissen.

Hema weigerde uitkering, eveneens met het verwijt van onvoldoende onvoorzichtigheid van de zijde van de verzekerde. Volgens de Gedragscode Verzekeraars moeten verzekeraars het klantbelang centraal stellen. Hema geeft er kennelijk de voorkeur aan om haar eigen belang centraal te stellen!

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts