Opzienbarend bericht uit de verzekeringswereld, vandaag in het nieuws.

mei 30, 2011

Banken en verzekeraars hebben de financiële ombudsman Wabeke ernstig tegengewerkt.

Op het RTL nieuws van maandag 30 mei 2011 was te lezen dat de secretaresse van de ombudsman mail en telefoontjes moest ‘filteren’.
Daarom is hij vorig jaar gefrustreerd opgestapt als Ombudsman bij het klachtenorgaan Kifid. Dat blijkt uit een brief die zijn voormalige secretaresse heeft geschreven aan het bestuur van Kifid. (Klachten Instituut Financiële Dienstverlening)

Volgens de secretaresse moest zij behalve het telefoonverkeer en de email ook de gewoone brieven die per post kwamen filteren. Aanbiedingen voor media-interviews voor Wabeke werden gescreend. Daarmee zou klachteninstituut Kifid willen voorkomen dat Wabeke uitspraken zou doen, die de financiele sector niet bevielen.

Overheidshanden

Het bestuur van het Kifid wordt gedomineerd door banken en verzekeraars. Wabeke heeft eerder al gepleit dat het klachtenorgaan eigenlijk in overheidshanden zou moeten vallen. Maar dat hebben de banken en verzekeraars tot nu toe weten tegen te houden

Noot van de webmaster: dit toont temeer aan hoe de verzekeringswereld in elkaar zit en onderstreept het bestaansrecht van Verzekeraarklachten.nl

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: