Promovendum eindelijk beboet voor oplichting

apr. 29, 2023

Leugens bij afwijzing schadeclaims, gesjoemel met polisvoorwaarden en reviews

Wij hebben geregeld dossiers van Promovendum in behandeling waarbij we te maken hebben met ten onrechte afgewezen schadeclaims. Die worden dan met drogredenen afgewezen en als de verzekerde vervolgens expertisekosten heeft gemaakt, weigert Promovendum ook die te betalen.


Daardoor was een klant van ons genoodzaakt tot het uiterste te gaan: een gang naar de rechter. 


Toen de dagvaarding door de rechtsbijstandverzekeraar van verzekerde bij Promovendum werd bezorgd, bleek laatstgenoemde ineens toch bereid om de verzekerde daarin tegemoet te komen. De oplossing lag er in dat de rechtsbijstandverzekeraar de helft van de kosten (van Schadecoach) zou betalen en de andere helft door Promovendum. Dat scheelde beide partijen de kosten van de procedure en de verzekerde had daarmee de expertisekosten vergoed gekregen.


Zo werd -het speelde vorige maand- een procedure voorkomen en daar was het deze malafide verzekeraar juist om te doen, immers een procedure levert jurisprudentie op en daar houden verzekeraars niet van, als het in hun nadeel is. Wij hebben daarmee alle expertise kosten betaald gekregen, maar we hadden liever gezien dat Promovendum GEHEEL voor die kosten zou opdraaien.


Echter gisteren bereikte ons het bericht -het stond in alle media- dat Promovendum eindelijk is beboet met 2,5 miljoen euro. In het boetebesluit van de AFM stond het netjes: CAK (moederbedrijf Promovendum) had niet integer gehandeld.  Dat ging over sjoemelen met polisvoorwaarden, klanten misleiding aangaande contra expertise en gekonkel met reviews. Als je de waslijst van 8 misstanden leest wil je maar één ding: WEG bij deze oplichters!


Het doet ons genoegen dat deze club vanwege een melding van dit platform eindelijk tegen de lamp is gelopen, met een bedrag dat "iets hoger" uitvalt dan onze expertisenota!  Natuurlijk herkent de club zich niet in de geconstateerde overtredingen en zegt een woordvoerder: "CAK heeft altijd integer en te goeder trouw gehandeld en zal dit altijd blijven doen".


De verzekeringsbranche heeft al jaren een twijfelachtig imago, dat komt voor een deel door de kwalijke praktijken van deze club. Het is te hopen dat er een leegloop van (veelal argeloze) verzekerden bij ze plaatsvindt.


CAK is een verzekeraar die zich niet aan de regels hoeft te houden die voor andere verzekeraar wél gelden: de regels van het Verbond van Verzekeraars. Dus er kunnen vanuit het Verbond ook geen sancties worden toegepast en zo kwamen ze overal mee weg. Totdat Verzekeringsklachten de AFM op de hoogte stelde.....!



Schadecoach.com


02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: