Promovendum eindelijk beboet voor oplichting

29 april 2023

Leugens bij afwijzing schadeclaims, gesjoemel met polisvoorwaarden en reviews

Wij hebben geregeld dossiers van Promovendum in behandeling waarbij we te maken hebben met ten onrechte afgewezen schadeclaims. Die worden dan met drogredenen afgewezen en als de verzekerde vervolgens expertisekosten heeft gemaakt, weigert Promovendum ook die te betalen.


Daardoor was een klant van ons genoodzaakt tot het uiterste te gaan: een gang naar de rechter. 


Toen de dagvaarding door de rechtsbijstandverzekeraar van verzekerde bij Promovendum werd bezorgd, bleek laatstgenoemde ineens toch bereid om de verzekerde daarin tegemoet te komen. De oplossing lag er in dat de rechtsbijstandverzekeraar de helft van de kosten (van Schadecoach) zou betalen en de andere helft door Promovendum. Dat scheelde beide partijen de kosten van de procedure en de verzekerde had daarmee de expertisekosten vergoed gekregen.


Zo werd -het speelde vorige maand- een procedure voorkomen en daar was het deze malafide verzekeraar juist om te doen, immers een procedure levert jurisprudentie op en daar houden verzekeraars niet van, als het in hun nadeel is. Wij hebben daarmee alle expertise kosten betaald gekregen, maar we hadden liever gezien dat Promovendum GEHEEL voor die kosten zou opdraaien.


Echter gisteren bereikte ons het bericht -het stond in alle media- dat Promovendum eindelijk is beboet met 2,5 miljoen euro. In het boetebesluit van de AFM stond het netjes: CAK (moederbedrijf Promovendum) had niet integer gehandeld.  Dat ging over sjoemelen met polisvoorwaarden, klanten misleiding aangaande contra expertise en gekonkel met reviews. Als je de waslijst van 8 misstanden leest wil je maar één ding: WEG bij deze oplichters!


Het doet ons genoegen dat deze club vanwege een melding van dit platform eindelijk tegen de lamp is gelopen, met een bedrag dat "iets hoger" uitvalt dan onze expertisenota!  Natuurlijk herkent de club zich niet in de geconstateerde overtredingen en zegt een woordvoerder: "CAK heeft altijd integer en te goeder trouw gehandeld en zal dit altijd blijven doen".


De verzekeringsbranche heeft al jaren een twijfelachtig imago, dat komt voor een deel door de kwalijke praktijken van deze club. Het is te hopen dat er een leegloop van (veelal argeloze) verzekerden bij ze plaatsvindt.


CAK is een verzekeraar die zich niet aan de regels hoeft te houden die voor andere verzekeraar wél gelden: de regels van het Verbond van Verzekeraars. Dus er kunnen vanuit het Verbond ook geen sancties worden toegepast en zo kwamen ze overal mee weg. Totdat Verzekeringsklachten de AFM op de hoogte stelde.....!



Schadecoach.com


29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts