Promovendum geeft niet thuis als je schade hebt.

okt. 18, 2021

Ik heb afgelopen december 2020 brand gehad en deze schade bij  Promovendum gemeld. Ik heb nog nooit zo'n slechte maatschappij meegemaakt. Ze reageren gewoon niet en elke keer moet je na 3 of 4 herinneringen zélf de telefoon pakken. Dan hoor je dat ze het druk hebben en dat de afhandeling langer duurt dan normaal. Het duurde tot eind maart, dus 3 maanden (!)  later, voordat hun expert het schadebedrag had vastgesteld. Dan zou je denken dat je twee weken later, of hooguit een maand later, de schadeuitkering zou hebben ontvangen. Nou, bij Promovendum kun je erg lang op je geld wachten, want ik heb nu nog steeds niets ontvangen. We zijn nu dus bijna 10 maanden verder!


Intussen wél tig keren gebeld, een eigen contra expert in de hand genomen, het hele proces is allang afgewikkeld maar Promovendum reageert nergens op.  Het schadebedrag is nu hoger geworden omdat de offerte van 10 maanden oud nu niet meer geldig is natuurlijk. Maar als gedupeerde van een schade bungel je dus gewoon aan de hengel van Promovendum, en dat betekent dat ze je gewoon laten stikken, hoewel ik al een directieklacht heb gedeponeerd. Maar ook dát helpt geen sikkepit, want ze hebben helemaal geen officiele klachtenafdeling. dus het is één groot fiasco, dat hele Promovendum. Als ik de andere klachten op deze website lees, dan slaat je de schrik om het hart!  Wegwezen als je bij Promovendum verzekerd bent!


Omdat Promovendum niet lid van het Verbond, kan ik dus geen beroep doen op de regels die voor andere normale verzekeraar wél gelden. Ik kan alleen nog naar de rechter, en uiteraard doe ik dat nu maar. Maar dit is ten hemel schreiend!


Ik kan ondertussen nog melden dat ik door Promovendum werd gebeld nadat ik zelf eerst had gebeld, ze zouden snel een voorstel tot afwikkeling doen. .


Echter het voorgestelde schadebedrag -nota bene ter finale kwijting!-  was nog aanzienlijk lager dan hun expert eind maart dit jaar in de akte van taxatie had opgenomen, want toen  was  óók de inboedelschade meegenomen en met het nieuwe voorstel was deze inboedelschade (2,5 mille) ineens buiten beschouwing gelaten en de bereddingskosten óók.


Plùs, en daar ging nu juist de discussie met de contra expert over, ze vonden dat het duurder worden van de offerte van 10 maanden geleden niet hén was aan te rekenen, ik had immers toen gelijk opdracht tot herstel kunnen geven, volgens hen.


Wat ze gemakshalve over het hoofd zien, is dat ze het geld wat ze toén hadden moeten en kunnen uitkeren (zo'n 12 mille), NIET uitgekeerd hebben. Ik wacht er nu nog steeds op,  dus 10 maanden na de schade! Dus wél verwijten dat je geen opdracht geeft om te herstellen, maar zélf vergeten om te betalen. Vergeten is niet het goede woord, want ik heb hen tussentijds wel tig keer een herinnering gestuurd,  per mail en telefonisch.


Ik kan dus niet anders dan waarschuwen voor deze verzekeraar, je moet werkelijk vechten voor je rechten, heel vervelend!


F. Waterbeek - Nieuw Vennep

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: