Schaderegeling een ramp bij ING

mrt. 20, 2022

Liegen, toezeggingen niet nakomen, beloftes intrekken is beleid bij ING

Ik heb eind juli vorig jaar een waterschade gekregen en die direct gemeld bij ING. Zie mijn andere klacht op deze website over Dekra en ING, die onder een hoedje spelen en die zich van de pandemieregels niks aantrekken.


We zijn ondertussen ruim twee maanden verder, maar ik ben nog net zo ver. Ik heb alleen maar tegenwerking en er wordt zowel door de schadebehandelaar van ING als door de klachtenbehandelaar glashard gelogen over de feiten. 


ING suggereert dat ik geen contra expert heb genomen maar een belangenbehartiger. Je zou denken: wat maakt dat nu uit, maar daar zit een geniepig tructje achter: de kosten van een contra expert moeten volgens de polisvoorwaarden door de verzekeraar worden betaald, maar de kosten van een belangenbehartiger niet. Dus ze manipuleren de feiten bij de voordeur om bij de achterdeur te kunnen zeggen: we betalen de kosten niet.

 

Dit gedraai van ING is echter tegen beter weten in want Schadecoach had al in december aangegeven dat ik Schadecoach als mijn contra expert wenste in te schakelen. 


Dus dat ING het weet wordt door de Dekra expert in zijn mail van december 2021 bevestigd: "Vanuit de verzekeraar van verzekerde heb ik vernomen dat u zich heeft gemeld als contra expert in dit dossier. Als schade expert van DEKRA heb ik destijds verzekerde bezocht om de schade te beoordelen en de rapportage op te maken. Ik zou willen vragen om samen met mij ter plaatse bij de verzekerde een afspraak te maken". 


In een recentere mail schrijft de expert op 4 maart: "Het dossier wordt bij ons intern overgedragen naar een bouwkundig expert. Er zal een nieuwe afspraak gemaakt worden op het adres van verzekerde zodat de bouwkundig expert de situatie, zoals omschreven in het rapport van de aannemer, kan beoordelen. Het heeft de voorkeur wanneer de aannemer daarbij aanwezig is. Ook u als contra expert staat er uiteraard vrij in om hierbij aanwezig te zijn."


ING schrijft echter op 16 maart aan Schadecoach: "U treedt in deze zaak op als belangenbehartiger van verzekerde". 


Dus enerzijds laat ING mijn expert (met alle kosten van dien) door de uitnodiging van de Dekra expert opdraven om bij de schadevaststelling aanwezig te zijn, maar anderzijds werken ze nog steeds niet mee om een akte van benoeming experts toe te sturen, wat nota bene een standaardverplichting is als er een contra expert wordt ingeschakeld.


En op 8 maart, dus 4 dagen ná zijn uitnodiging aan Schadecoach om de schade te bekijken, stuurde de Dekra expert het bericht dat "de verzekeraar niet wil dat wij het dossier heropenen en akten gaan opstellen".

Dus eerst wél kijken, daarna niet kijken en het dossier blijft nu gesloten omdat de verzekeraar dat ineens wil.


Nou, die zijn nog niet klaar met mij, maar voor de lezer: als je bij ING verzekerd bent weet je dus hoe hoe ze werken als je schade hebt! Nog een paar maand en dan ben ik een jaar bezig om mijn schade vergoed te krijgen, alleen maar omdat ze zich niet aan de regels houden!  En uiteraard zeggen ze óók dat mijn schade niet gedekt is. Maar wél een bouwkundige expert sturen en een contra laten opdraven....


C. Matern - Geleen 


02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: