Achmea Rechtsbijstand reageert nergens op

30 augustus 2022

4 x beloven maar niet nakomen, nu elders bijstand moeten zoeken

Ik heb bij Achmea Rechtsbijstand (SAR) een zaak op 11 mei 2022 aangemeld, maar daar heb ik niets op teruggehoord, dus toen het 8 juni was heb ik opnieuw naar ze geschreven. Daar óók niets op gehoord, dus op 21 juni wéér gemaild. Het laatste ultimatum stelde ik ze op 26 juni. Iedere keer als je SAR een mail stuurt, ontvang je een bevestiging dat ze je binnen 5-10 werkdagen terug mailen. 


Ineens kreeg ik (dus voor de eerste maal sinds 11 mei) van Achmea op 29 juni een mailtje met de vraag wanneer ze mij konden bellen. 

 

Ik heb ze toen meteen terug gemaild met het verzoek om hun reactie per email te sturen. Maar vervolgens hoorde ik niets meer. Ik had ze al eerder aangekondigd dat ik vanwege hun wanprestatie genoodzaakt was om zelf een rechtshulpverlener in te schakelen en die kosten bij hun zou neerleggen als ik niets van ze zou horen. Daarmee veronderstelde ik ze stilzwijgend akkoord.


We zijn nu twee maanden verder sinds mijn laatste mail aan SAR, maar ze geven dus geen enkele reactie. Inmiddels is de zaak door het door mij ingeschakelde kantoor Schadecoach perfect opgelost. Het ging om een aansprakelijkheids-schade waarbij maar liefst 30 mille door de tegenpartij werd geclaimd. Nu heeft het mij niets gekost en de zaak is uit de wereld.


Nu heb ik de kosten die ik aan mijn Schadecoach heb gemaakt bij Achmea Rechtsbijstand neergelegd.


Ik vind dit ongekend: je meldt vier keer (!) een zaak aan, je vraagt om een schriftelijke reactie en ook dán hoor je niets meer. Hoe ze bij SAR werken is mij een groot raadsel. Eigenlijk kan ik beter zeggen: ze werken daar gewoon niet. 


Een rechtsbijstandverzekeraar heb je vooral nodig als je in de problemen zit en je daarom om juridische bijstand zit te springen. Nou, bij SAR krijg je niet thuis als je ze nodig hebt en dan moet je je heil ergens anders zoeken!


Aanvulling, want we zijn inmiddels zes weken verder, en nog heb ik geen inhoudelijke reactie van SAR:


Ik heb op 29 augustus 2022 de rekening van Schadecoach bij SAR ingediend. Daar hoorde ik opnieuw niks op, en na een herinnering kreeg ik de mededeling dat de behandelaar met vakantie zou zijn. Alsof ze voor mijn simpele zaak geen vervanger hebben bij SAR! Nu zijn we zes weken verder en nu schreef de klachtenbehandelaar dat er op de rekening van Schadecoach geen specificatie was gegeven en ook geen uurtarief. De man moet duidelijk naar de oogarts, want het uurtarief en alle verrichte werkzaamheden staan er met de data erbij in genoemd. Deze klachtenbehandelaar, ene Robin R. is voor mij meer een blinde dombo dan een professional. Hij verzint werkelijk alles om onder betaling uit te komen en hij neemt daarbij een loopje met de feiten.


Opgepast met SAR, ga er zo snel mogelijk weg want als je eenmaal een juridisch probleem ben je vaak al te laat, dit blijkt ook wel uit andere schokkende berichten over SAR op deze website. Het is gewoon één grote nonchalante,  chaotische en bedrieglijke  boevenbende!

Ik snap niet hoe mensen die actief aan dit bedrog meewerken 's-avonds met een tevreden gevoel kunnen gaan slapen, ik zou het niet kunnen...



P. De Vries - Wijnaldum


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts