Woongarant niet klantgericht

11 februari 2015

Mijn airbag is gestolen uit mijn Seat Ibiza, óók mijn Tomtom+hd-camera zijn daarbij  gejat. Er is een reeks van inbraken in auto’s geweest in mijn wijk, met de nieuwe manier van inbreken, via de frequentie van de afstandsbedienbare autosleutel. Dan wordt de frequentie van de sleutel door een boef met een apparaatje opgezocht als je de auto op slot wil doen.  Als je weg bent weet hij de frequentie en kan hij de auto met zijn apparaatje gewoon van het slot krijgen!

Op Radar wordt daaraan aandacht besteed:   https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=25&t=75421

Ik heb uiteraard aangifte gedaan bij de politie en ik heb de schade bij Woongarant geclaimd, onder overlegging van de aankoopbonnen. Ik ben nou 12 jaar bij Woongarant verzekerd en ik betaal € 220,00 aan premie maar denk maar niet dat ze iets uitkeren! zie hieronder:

Geachte heer,

Wij ontvingen uw schadeformulier en het politierapport.

Diefstal van inboedel uit een auto is tot maximaal € 300,00 verzekerd, maar voorwaarde hierbij is wel dat er door de dader ingebroken moet zijn om in de auto te kunnen komen. U geeft aan geen braakschade aan sloten en portieren geconstateerd te hebben. In dat geval is diefstal van de inboedelgoederen uit uw auto niet gedekt.

Wij zullen derhalve niet tot schadevergoeding over kunnen gaan. Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Lekker dan!! Je wordt eerst genaaid door de inbreker, en vervolgens door je eigen verzekeraar. Ze weten natuurlijk allang dat ze met de moderne sleutelfrequentie-methode niets hoven uitkeren, omdat er dan geen braaksporen zijn, maar denk maar niet dat ze dat uit eigen beweging in hun voorwaarden zullen aanpassen. Dit laten ze lekker zo zitten zodat de klant het nakijken heeft. En dan durven verzekeringsmaatschappijen nóg te zeggen dat ze het belang van de klant centraal stellen!

5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
Meer posts