Woongarant niet klantgericht
Mijn airbag is gestolen uit mijn Seat Ibiza, óók mijn Tomtom+hd-camera zijn daarbij gejat. Er is een reeks van inbraken in auto’s geweest in mijn wijk, met de nieuwe manier van inbreken, via de frequentie van de afstandsbedienbare autosleutel. Dan wordt de frequentie van de sleutel door een boef met een apparaatje opgezocht als je de auto op slot wil doen. Als je weg bent weet hij de frequentie en kan hij de auto met zijn apparaatje gewoon van het slot krijgen!
Op Radar wordt daaraan aandacht besteed: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=25&t=75421
Ik heb uiteraard aangifte gedaan bij de politie en ik heb de schade bij Woongarant geclaimd, onder overlegging van de aankoopbonnen. Ik ben nou 12 jaar bij Woongarant verzekerd en ik betaal € 220,00 aan premie maar denk maar niet dat ze iets uitkeren! zie hieronder:
Geachte heer,
Wij ontvingen uw schadeformulier en het politierapport.
Diefstal van inboedel uit een auto is tot maximaal € 300,00 verzekerd, maar voorwaarde hierbij is wel dat er door de dader ingebroken moet zijn om in de auto te kunnen komen. U geeft aan geen braakschade aan sloten en portieren geconstateerd te hebben. In dat geval is diefstal van de inboedelgoederen uit uw auto niet gedekt.
Wij zullen derhalve niet tot schadevergoeding over kunnen gaan. Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.
Lekker dan!! Je wordt eerst genaaid door de inbreker, en vervolgens door je eigen verzekeraar. Ze weten natuurlijk allang dat ze met de moderne sleutelfrequentie-methode niets hoven uitkeren, omdat er dan geen braaksporen zijn, maar denk maar niet dat ze dat uit eigen beweging in hun voorwaarden zullen aanpassen. Dit laten ze lekker zo zitten zodat de klant het nakijken heeft. En dan durven verzekeringsmaatschappijen nóg te zeggen dat ze het belang van de klant centraal stellen!
Het bericht Woongarant niet klantgericht verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.