Ansvar: opnieuw bedrog

28 maart 2016

Nadat ik op 11 februari een klacht heb laten publiceren over bedrog bij Ansvar, plaats ik nu opnieuw een klacht over dezelfde schadekwestie.

Eerst willen ze als ik verantwoordelijk ben voor schade geen aansprakelijkheid erkennen, waardoor ik 1000 euro uit eigen zak zou moeten betalen. Ik heb herhaaldelijk geprotesteerd en toen dat niet hielp, professionele hulp moeten inschakelen. Mijn schadecoach had de schadebehandelaar bij Ansvar toen een pittig briefje gestuurd, met de dreiging dat er een officiële klacht zou komen als ze niet ogenblikkelijk tot erkenning van aansprakelijkheid zouden overgaan. De argumenten die ze gebruikten waren immers duidelijk onzin en dat weten ze als deskundige partij natuurlijk best.
In plaats dat ze dan eieren voor hun geld kiezen, sturen ze een briefje terug met een keiharde leugen dat de schade afgehandeld zou zijn. Ja, afgehandeld zoals zij dat zien: geen aansprakelijkheid en dossier zo snel mogelijk sluiten! En mijn belangenbehartiger kon de boom in met zijn nota, die zou niet vergoed worden. Over arrogantie gesproken!

Toen mijn belangenbehartiger daarna een officiële directieklacht had gedeponeerd werd er ineens nergens moeilijk meer over gedaan en werd de schade aan de auto van mijn buren ineens geheel vergoed. Let wel: nadat ik drie keer en mijn schadecoach twee keer had geprotesteerd. Maar nu beginnen ze weer opnieuw en willen ze me maar de helft van de kosten van mijn schadecoach betalen. Dus nu zit ik met een kostenpost van honderden euro’s, omdat Ansvar pas na het vijfde protest overging tot betalen. Wat heb ik nu aan zo’n verzekering ?

De directeur van Ansvar eindigde zijn brief aan mij met: ‘dat er volgens hem wel voldoende basis aanwezig is om de relatie met mij in de toekomst te continueren.’ Pardon?  Eerst je klant misleiden en als hij eindelijk zijn duur betaalde recht heeft gehaald, vervolgens je klant laten zitten met een enorme kostenpost ? Hoe blind kun je als verzekeraar zijn?

Ik ga dit voor de Tuchtraad van het Kifid voorleggen, want Ansvar schaadt hiermee het aanzien van de branche. Juist door dit soort bedrog hebben de mensen toch geen enkel vertrouwen meer in een verzekeraar?

H. Muller – Biddinghuizen

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts