Allianz: wachten tot je een ons weegt

26 juli 2018

Begin januari 2018 kregen wij dakschade door een storm. Geen probleem dachten wij, want we zijn goed verzekerd. Toen begon de ellende helaas, want na erg lang wachten meldde zich een expert van CED die alles wel even via de telefoon zou regelen. Hij vond dat we in verband met de ouderdom (20 jaar) van ons huis maar 50% vergoed hoefden te krijgen. Natuurlijk vond zijn opdrachtgever -verzekeraar Allianz- dat prima, maar wij natuurlijk niet; ik ben immers niet voor niks tegen nieuwwaarde verzekerd.
Na inschakeling van de schadecoach werd er eerst contraexpertise geweigerd want de CED was er nog niet geweest. Nee, die dacht het wel even vanuit zijn bureau te kunnen afhandelen. Pas toen er een klacht was ingediend bleek het zogenaamd een miscommunicatie te zijn. Uiteindelijk werd er toch een officiële akte van taxatie opgemaakt en die ligt nu al 6 weken op het bureau van Allianz.
Als je een paar dagen te laat bent met premiebetaling weten ze snel te reageren maar dus niet bij schadeafwikkeling. Op aanmaningen reageert Allianz ook niet, dus toen maar gebeld.

We kregen te horen dat de schaderegelaar fijn met vakantie was gegaan zonder zich om de boel te bekommeren en er was dus gewoon weken niets mee gedaan. Nu er gebeld was kon Allianz ineens vertellen dat een collega de zaak zou overnemen. Maar die kon pas over anderhalve week reageren. Let wel: dit is een eenvoudige stormschade waar niets geen aparte dingen in voorkomen, maar als je zo’n schade bij Allianz meemaakt kun je dus meer dan een half jaar wachten voordat er een keer wordt uitgekeerd!

We gaan het wel zien hoe dit afloopt, maar als klant voel je je bepaald niet koning bij Allianz.

C. Stengewis

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts