Bedrog bij Centraal Beheer

aug. 19, 2015

Ik ben op 12 augustus 2014 een horloge van het Baume & Mercier verloren. Ik heb dit geclaimd op mijn kostbaarheden verzekering bij Centraal Beheer. Door een expert die ik zelf had benaderd is de dagwaarde van het horloge vastgesteld op € 2.100,00. Volgens de polisvoorwaarden heb ik recht op de nieuwwaarde als de dagwaarde meer dan 40 % van de nieuwprijs is. Omdat het horloge niet meer wordt gemaakt heb ik de nieuwwaarde laten vaststellen door een erkende taxateur: € 4.700,00.

Dat bedrag zou Centraal Beheer dus moeten betalen, maar dat weigerden ze. Ze wilden alleen de dagwaarde vergoeden omdat het horloge niet meer te koop was; ze konden daarom de nieuwwaarde van het horloge niet meer achterhalen.  Daarom wilden ze alleen nog maar uitgaan van minder dan 40% van de nieuwwaarde, zodat ze de dagwaarde konden uitkeren.

Dit is natuurlijk onzin, en daarom had ik dus opnieuw een expert in de hand genomen, die stelde dat een vergelijkbaar horloge € 4.700,00 kostte, dus de geschatte dagwaarde van € 2.100,00 is dan wel degelijk méér dan 40%!

Ik heb hierover een klacht bij Centraal Beheer ingediend, maar de klachtenmanager hield natuurlijk de schaderegelaar de hand boven het hoofd en bleef uiteraard bij haar standpunt. Het is een slager die haar eigen vlees keurt: dat is natuurlijk altijd goed. Aan zo’n schijnvertoning heb je natuurlijk niets.

Uiteindelijk heb ik de zaak aan het Kifid voorgelegd en die heeft nu bepaald dat Centraal Beheer gewoon de polisvoorwaarden moet volgen en mij alsnog de nieuwprijs moet uitkeren.

Ik vind het een schande dat je bij een zeer simpele schadeclaim bij Centraal Beheer tot het Kifid moet gaan om je gelijk te halen, anders wordt je bedrogen waar je bijstaat! Het is één grote boevenbende daar!

 

 

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: