belazerd door Dekra

3 april 2017

Mijn zoon heeft een aansprakelijkheidsverzekering bij Nationale Nederlanden lopen. Bij speelse baldadigheid waarbij een paar jongens elkaar in een zwembad duwden, heeft één van de jongens zich aan de rand van het zwembad geschaafd. Voor de zekerheid is het de volgende dag gehecht en die kosten hebben we dus bij de verzekeraar geclaimd op de aansprakelijkheidspolis.

Toen begon de ellende, we hebben 3x moeten bellen voordat ze een schadeformulier stuurden. Ze beloofden óók dat ze het per mail zouden sturen, maar niks hoor. Ijskoud sturen ze het per gewone post naar een adres waar mijn zoon niet verbleef.

Dan krijg je als de schade geregeld moet worden niet meer met de verzekeraar te maken, maar met een claim-afhandelingsbureau, in dit geval Dekra, en die verzinnen allerlei smoezen om je claim te kunnen afwijzen. Er zou opzet in het spel zijn geweest en het risico op letsel was het voorzienbare gevolg.

Tot twee keer toe (!) heb ik geprotesteerd en ik heb zelfs aangegeven dat ik juridisch advies had ingewonnen en dat Dekra onterechte argumenten gebruikte. Het hielp niks,Dekra hield tegen beter weten in voet bij stuk.

Gelukkig hebben wij op advies van dit platform Schadecoach ingeschakeld. Ook die heeft 3x moeten mailen en dreigde met een procedure maar uiteindelijk gaf Nat. Nederlanden de Schadecoach met zoveel woorden gelijk en werd alsnog aan Dekra opdracht gegeven de zaak te regelen.

Ik ben hierover zeer teleurgesteld en mijn vertrouwen in verzekeraars is ernstig geschaad. Wees gewaarschuwd: als je met Dekra te maken krijgt is het al te laat!

J. in het P.

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts