De boot in met Unigarant
Op 22-4-2013 heb ik bij Unigarant een aanvraag voor een bootverzekering ingediend. Na contact met de anwb afd watersport bleek dat ze me konden accepteren. Nadat ik het aanvraag formulier had ingestuurd kreeg ik de polis.
Bij de vragen op de aanvraag is niet gevraagd naar eventuele schades in voorgaande jaren, maar wél of ik ooit geweigerd was voor een verzekering, maar dat was niet het geval.
Op 12 juni bel ik om te vragen of alles in orde was, maar gelijk de dag erna krijg ik een mail dat de nieuw aangevraagde verzekering beëindigd was in verband met mijn schade verleden. Ik had dit moeten melden.
Dat vind ik erg vreemd: in het aanvraag formulieren noch telefonisch is daarnaar gevraagd en ze kunnen toch bij de stichting CIS te rade omtrent mijn schadeverleden?
Nu wil het geval dat ik vorig jaar, terwijl ik niet aan boord was, aangevaren ben door een achteruit varende charter, zijn keerkoppelingskabel was gebroken. ik had hier uiteraard schade van, maar deze schade wordt mij nu aangerekend. En dát terwijl de schipper schriftelijk heeft verklaard dat het zijn schuld was, zelfs mét getuigen.
Ik zit nu zonder verzekering en heb nu geheel ten onrechte (!) het etiket dat mij een verzekering is geweigerd. Ik voel me behoorlijk in de boot genomen door Unigarant! Dit is een onbehoorlijke verzekeraar, wees gewaarschuwd!
Ronald Wolbeek
Het bericht De boot in met Unigarant verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.