Ellende met Univé

14 september 2013

Ik heb een verzekering gehad bij Unive.  De premie werd per automatische incasso afgeschreven, want ik doe nl. nooit iets per acceptgiro!  Het volgende jaar kreeg ik ineens een acceptgiro.  Ik dacht dat het de nieuwe polis was dus heb hem niet gelijk geopend. Toen ik daarna een  betalingsherinnering kreeg heb ik Unive gemaild en verteld dat ik ECHT in de veronderstelling was een machtiging te hebben afgegeven. Ik werk nl. nooit met acceptgiro.

Ik kreeg daarop een kopie van aanmelding waarop acc was aangevinkt en werd ik gewezen op het feit dat mijn handtekening eronder stond. Ik heb toen gelijk op de mail van Unive geantwoord, dat ik dat dan meteen omgezet wilde hebben in a.i.  mijn bankrekeningnummer doorgegeven plus mijn handtekening. Zoals ik dat wel vaker doe per mail als ik iets regel. Maar 2 maanden later kreeg ik een boete van het RDW !!! Unive had me afgemeld!!!  Unive kon het nog terug halen door art 34 op te sturen, maar er werd me aan de telefoon meegedeeld dat ze niets meer voor me konden doen.

Ik het hele verhaal weer bij het RDW gemeld.

Alle stappen al doorlopen, bezwaar bij afd Mulder, verzet ingediend en een rechtszaak gehad. Er is geen art 34 ingezonden dus ik mag de boete, die inmiddels is opgelopen tot € 1.400,00 gewoon ophoesten.

Ik pluk helaas geen vruchten van Univé, alleen maar rotte appels!

I.Bijkerk

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts