onzin bij reaal verzekerd

12 november 2014

Ik heb een opstalverzekering bij sns/reaal en ik heb daar een waterschade geclaimd omdat mijn afvoer ineens is gaan lekken. De keukenkast is daardoor geheel vochtig geworden en opgezwollen. Moet dus worden vervangen en ik heb bij mijn claim keurig de nota voor de reparatie bijgevoegd.

Daar kwam ik pas achter toen het te laat was maar gelukkig heb ik een ALL RISK (zo staat het in de polisvoorwaarden) verzekering voor mijn woonhuis. Ik kreeg echter van SNS/Reaal een brief die geschreven was door iemand die zelf niet weet hoe ze het moest formuleren om maar vooral te kunnen zeggen dat de schade niet verzekerd was; zo króm als een hoepel!

Tot 2x toe dezelfde zin dat ze “helaas de schade niet konden betalen”. (Dat ‘helaas’ geloof je dan natuurlijk meteen!)

De gevolgschade van de leiding konden ze echter wél in behandeling nemen, zo schreef de mevrouw. Maar ‘de schade aan de leiding zelf kon men niet vergoeden.’

Ik had dus de herstelnota meegestuurd en genoemd dat er schade was, maar SNS schreef voor het gemak terug ‘dat er -voorzover wij weten- géén sprake was van vervolgschade. Wij zullen ons dossier daarom sluiten”.

Hoewel je een schade-oorzaak en de vervolgschade alleen maar aannemelijk hoeft te maken beweerde SNS in een tweede afwijzingsbrief dat de schade ‘wettig en overtuigend’ bewezen moest worden, alsof het om een strafzaak gaat!

Waarom verkopen ze willens en wetens en tegen beter weten in de grootste onzin bij SNS?  Zouden ze écht in hun eigen prietpraat geloven?

C. Tonnaer – Eijsden

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts