Welk risico loopt u als u een onderzoeksbureau op bezoek krijgt?

19 augustus 2012

De volgende reactie ontvingen wij van een gedupeerde die haar schade bij haar verzekeraar had gemeld. De originele -en dus onbewerkte- inhoud spreekt boekdelen. De praktijk wijst uit dat als u te maken krijgt met een onderzoeksbureau, dat men (de verzekeraar) u in feite al verdenkt van fraude! Verzeker u daarom van deskundige bijstand vóór het te laat is.

Mijn verzekeraar deed erg moeilijk toen mijn auto werd gestolen. Ze hadden een onderzoeksbureau ingeschakeld wat mij diverse keren vragen kwam stellen. Tijdens hun bezoek kreeg ik erg het gevoel, door het onderzoeksbureau te werden ondervraagd alsof ik een misdrijf had gepleegd. Vragen werden dubbel gesteld, maar elke keer net op een andere manier om te kijken of je hetzelfde antwoord geeft. Met z’n tweeën blijven ze vragen op je afvuren om je in verwarring te brengen. En op alles wat je zegt willen ze “bewijs” zien. Telefoonspecificaties en dergelijke. Ik vond het te ver gaan, want ik kreeg echt het gevoel, dat zij het net zo lang probeerden te rekken om iets te vinden, waarop ze konden zeggen:  ik wijs je claim af.

Ik heb toen mijn rechtsbijstand ingeschakeld, maar het enige wat ik van hun te horen kreeg is: werk maar mee met alles wat het onderzoeksbureau van je wilt. Daar schoot ik dus ook niks mee op. Na een beetje op internet te hebben rond gekeken, kwam ik terecht op de site van  Verzekeraarklachten.nl. Ik heb hun mijn hele verhaal uitgelegd en zij hebben mijn zaak overgenomen. Vanaf dat moment ging alles ineens heel snel. Verzekeraarklachten.nl  had mijn verzekeringsmaatschappij een paar emails gestuurd en ineens werd het onderzoek afgesloten en werd ik in no time uitbetaald. Zelfs de kosten van Verzekeraarklachten werden vergoed door mijn verzekeringsmaatschappij. Mooier kon het niet.

Ik zal iedereen die problemen ondervindt met zijn/haar verzekeringsmaatschappij aanraden  Verzekeraarklachten.nl  in te schakelen. De medewerkers zijn erg vriendelijk en heel snel met reageren en ik heb niks dan positiefs te melden over Verzekeraarklachten. Bedankt Verzekeraarklachten! Dankzij jullie heeft gerechtigheid gezegevierd! Grote verzekeringsmaatschappijen proberen altijd op de een of andere manier je claim af te wijzen en omdat wij als consument geen idee hebben van hoe het verzekeringswezen precies in elkaar zit kunnen zij ons van alles wijs maken, maar gelukkig is daar  Verzekeraarklachten.nl. om daar een stokje voor te steken!

Vriendelijke groet,

Sofie Hu

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts