Reaal: klantbelang, nooit van gehoord

31 december 2016

Reaal wil mijn woonhuisverzekering per 31 maart 2017 niet meer verlengen, want: “Sinds 2012 heeft u meerdere schades bij ons gemeld. De hoogte van uw premie staat niet in verhouding tot het aantal schades in zo’n korte periode.”

Let wel: Deze verzekering loopt sinds 1987, bijna 30 jaar dus, en de bedoelde schades waren twee inbraakpogingen begin 2012 (geringe schade: een slot en glasschade), brandschade aanrechtblad (€ 1200,-) en een breuk in een kookplaats (€650,-) in 2016.

Bij deze schades heeft Reaal nooit een expert gestuurd, maar nú zeuren er ineens over. De verzekering nu ineens stopzetten omdat ik toevallig in twee jaren twee keer pech heb gehad, is in mijn ogen onacceptabel.

Gelukkig weet ik nu wat Reaal centraal wil stellen: niet het klantbelang, maar het eigen belang! En dit is nota bene een verzekering die het keurmerk klantgericht verzekeren draagt. Ik weet nu wat dit keurmerk voorstelt, niets dus!
Mensen die bij Reaal verzekerd zijn: duidelijke reclame voor zo’n nepverzekeraar, ik ben daar mooi weg!

Ben Maassen

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts