Rechtsbijstandsverzekeraar doet verzekerde de DAS om.

29 november 2012

In verband met een heel vervelende persoonlijke kwestie heb ik een beroep op mijn rechtsbijstandsverzekering moeten doen. De zaak zelf loopt nu al meer dan drie jaar, maar de hulp van DAS rechtsbijstand is dan ook allerbelabberdst te noemen. Ik heb meermaals gevraagd om een andere behandelaar omdat er geen enkele doortastendheid werd getoond en ik in feite alles moest vóórzeggen. Uiteindelijk kreeg ik een externe advocaat toegewezen, maar die was zo mogelijk nog slechter, domweg omdat deze al helemaal niets deed. Geen antwoord op email, geen enkele actie. Inmiddels noemt de DAS het nota bene zélf een hoofdpijndossier.

Ik moet helaas vaststellen dat dit ook voor mij persoonlijk zijn tol heeft geëist, want ik ben letterlijk ziek van alle ellende geworden. Ik merk dat mijn scherpte en concentratie sterk af is genomen en ik ben in feite niet meer goed in staat voor mijzelf op te komen. Ik heb nu aan DAS gevraagd om een belangenbehartiger voor mij te mogen laten optreden die de zaak dan met de advocaat verder kan opnemen. Ik kan immers zelf niet meer beoordelen of de zaak nu  verder goed door de advocaat wordt opgepakt en het kost me veel te veel energie.

DAS gaat er prat op het keurmerk Klantgericht Verzekeren te dragen en ze heeft ook de Gedragscode Verzekeraars ondertekend wat hen verplicht om het belang van de klant centraal te stellen en waarmee ze drie kernwaarden onderschrijven: zekerheid bieden, mogelijk maken en maatschappelijk betrokken zijn. DAS schrijft in haar brochure dat je ‘sterk staat als je het nodig hebt’. En dat het prettig is dat DAS voor mijn recht opkomt en dat ze praktische oplossingen bieden.

Nu ben ik dus door alle narigheid niet in staat om mijzelf te kunnen te vertegenwoordigen en ik vraag DAS of een ander mijn belangen mag behartigen, maar nu geven ze niet thuis. Ik heb pech gehad en ik moet dan, als ik die wil, die belangenbehartiger zelf maar betalen. Je moet maar durven : zeggen dat je maatschappelijk betrokken bent en ondertussen je verzekerde in de kou laten staan.

Ik begrijp nu ineens waarom DAS in haar brochure prachtige woorden gebruikt, maar onderaan schrijft: U kunt aan deze tekst geen rechten ontlenen. Dat is dus de betekenis van het woord ‘verzekeren’!

E.P.L. Vlissingen

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts