Teleurstelling bij Europeesche.

jul. 31, 2011

In 2006 waren wij op vakantie in Italië. Bij de toeristische attractie Villa Barbaro (Veneto) lieten wij onze Ford Fusion vol vertrouwen achter op het parkeerterrein, toen wij de villa gingen bezoeken. Voor de zekerheid hadden wij de weinige zaken die we mee hadden achter de stoelen gelegd, met een zwarte deken erover. Door het gebruik van zonneschermpjes op de achterportier-ramen was het onmogelijk om naar binnen te kijken. Bij terugkomst grote schrik, raam kapot geslagen en twee tassen weg. De ene was een koeltas met enkel water en wat voedsel, de andere bevatte een Nikon telelens en een goedkope digitale (ik fotografeerde toen nog meest analoog), plus nog wat andere kleine dingen. De dieven waren slecht af met deze zaken, maar onze dag was verpest. Direct de politie opgezocht en een rapport op laten maken. Via Nederland Carglass de ruitschade laten oplossen (prima service al koste dat een hoop geregel en ook een extra vakantiedag).
Bij terugkomst in Nederland een brief naar waarheid opgesteld voor de Europeesche Verzekering met het politierapport plus foto’s om aan te tonen dat we er alles aan gedaan hadden om onze spullen te verstoppen, maar we zijn waarschijnlijk geobserveerd. Wetende dat we enkel dagwaarde zouden krijgen, verwachtte ik niet meer dan iets van 50 euro (al was de schade berekend op zo’n 350 euro en ik had voor 60 euro beltegoed verbeld met Carglass. Maar we kregen niets,… wel een boekje met de regels,… In ja hoor,… wij hadden onze spullen in de achterklep moeten doen!! Kwaad gebeld met de Europeesche,… Als ze eens in het archief zouden kijken hoe vaak wij iets hadden geclaimd in de vijfentwintig jaar dat we bij hen de reisverzekering hadden (eenmaal). Maar neen,… wij waren de schuldigen (en de dieven het slachtoffer, want die hadden slechts onbruikbaar spul gestolen), wij hadden ons niet aan HUN regels gehouden. Dat wij eerlijk waren door alles naar waarheid aan hen verteld te hebben, maakte deze verzekeraar niks uit. Klacht ingediend en weer niet geaccepteerd. Weer bellen, en hen verteld dat ze mensen tot fraude aanzetten. De ‘figuur’ aan de telefoon vroeg,… ‘hoe bedoel u?’ Nou,… als je de waarheid verteld, krijg je niks, pas je jou schade iets aan, dat krijg je wel geld. Zegt die snuiter,… ‘ja maar als u dat doet, dan pleegt U fraude’ en begaat U een strafbaar feit! Ja,… en die dieven niet?? Ik vond de kromme opmerking en de oplossing (in hun voordeel) zeer min van deze grote maatschappij. Ze hebben niks met je te maken dat het niet alleen materiële schade is, maar ook verpeste dagen in je vakantie, en dan de emotionele schade,… Een lange neus kan je krijgen. We hebben nu een doorlopende verzekering reis bij Interpolis,… zal mij benieuwen als we die ooit nodig gaan hebben.

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: