unigarant en vidi expertise kunnen er wat van

aug. 01, 2011

In april is er ingebroken in onze camper. Gedeelte van de gestolen inventaris is door de camper verzekering vergoed.

Andere gestolen goederen werden geclaimd via de reisverzekering van Unigarant. Na enige tijd werd ik gebeld door een schade expert van Vidi Expertise uit Eibergen. Aangezien wij het telefonisch niet met elkaar eens werden kwam er op een gegeven moment een schade expert van Vidi expertise bij mij thuis.Na een gesprek van anderhalf uur eiste deze heer dat ik een door hem met de hand geschreven 6 pagina’s tellend gespreksverslag tekende. Dit weigerde ik omdat er naderhand allerlei wijzigingen in kunnen worden aangebracht. Feit is namelijk dat expert steeds probeerde mijn woorden te verdraaien. Gehele gesprek werd door mij op de band opgenomen. Expert weigerde een geprint verslag te leveren opdat ik dat kan ondertekenen.Weigerde mij ook kopieën van zijn verslag te laten maken.Probeerde mij te chanteren door te zeggen dat de schade nu niet uitgekeerd zal worden.

Heb hem toen gevraagd wat de klachtenprocedure bij zijn bedrijf was, ook dit weigerde hij mij mede te delen.Uiteindelijk bij de directie van Vidi Expertise klacht ingediend en verzocht om geprint verslag. Klacht werd, zonder gegronde redenen, afgewezen en ik werd bedreigd met allerlei sancties omdat ik een en ander op internet had gezet..Quote:”(…U zult begrijpen dat dit voor ons onaanvaardbaar is en wij stellen u dan ook aansprakelijk voor gevolgschade,waaronder expliciet imagoschade,omzetderving en alle bijkomende kosten, maar ook alle niet genoemde vormen van gevolgschade.Wij behouden os het recht alle schade en kosten op u te verhalen…..)”einde quote

Nu klacht bij Unigarant ingediend en gesteld dat zij Vidi expertise hebben ingehuurd en ik nog steeds bereid ben een geprint gespreksverslag te ondertekenen.

Unigarant verschuilt zich achter Vidi expertise en heeft nog steeds geen definitieve beslissing genomen( zo’n dikke 2 maanden na invullen schade formulier). En waar gaat het om? Een bedrag van ongeveer 135 euro….(na aftrek eigen risico)

Nu verkeer ik in de luxe positie dat ik kan denken: “Dan maar geen schade uitkering”.Ik vrees echter dat veel mensen zich laten chanteren en dus dit zeer fraude gevoelige proces verbaal tekenen.

 

Paul van Beets

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: