afwijzend beleid Unigarant standaard?

jul. 30, 2011

In 2010 sloot ik een opstalverzekering af via de ANWB bij Unigarant.
Korte tijd daarna kreeg ik een dubbele lekkage aan de cv leiding.
Hoewel deze schade onder de dekking viel, wees Unigarant in de eerste instantie de claim van ruim 700 euro af.
Met een heel flauw argument:Ik had niet GENOEG schade opgelopen aan mijn woning!!
Terwijl ik als verzekerde volgens de voorwaarden alles moet doen om zoveel mogelijk schade te voorkomen! Wat ik ook heb gedaan,direct een monteur laten komen en een noodvoorziening laten uitvoeren.
Gelukkig beschik ik over enige juridische kennis om dat zelf op te lossen.
En tot mijn verbazing kreeg ik toen wel alles vergoed!
Mijn conclusie is:Unigarant wijst standaard een claim af,en wacht dan eerst de reactie af.Laat men het er bij zitten,dan kun je fluiten naar je geld.
Ik heb over deze zaak ook een klacht ingediend bij de ANWB,maar heb daar nooit een reactie opgekregen,wat mij erg tegenvalt van de ANWB.want uiteindelijk zijn zij toch de tussenpartij waar ik de polis heb afgesloten.
Ik had van de ANWB wel een betere dienstverlening verwacht.

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: