Univé lapt polisvoorwaarden aan haar laars
Ik heb een waterschade gehad die door Univé werd afgewezen omdat het volgens hun polisvoorwaarden geen verzekerde gebeurtenis zou zijn. Mijn belangenbehartiger heeft enkele malen bij Univé geprotesteerd, maar Univé bleef bij haar standpunt. In de polisvoorwaarden staat heel duidelijk dat je een klacht bij de directie van Univé kunt deponeren als je het niet met ze eens bent. Dat wil ik nu dus doen, maar Univé heeft die mogelijkheid gepasseerd door er nu ineens een advocaat op te zetten!
Als je het met het standpunt van de directie niet eens bent kun je vervolgens ook naar het Kifid, zo staat er verder in de polisvoorwaarden. Maar om bij het Kifid terecht te kunnen, ben je verplicht om eerst de (interne) klachtenprocedure bij Univé te doorlopen, anders nemen ze je klacht niet in behandeling. Doordat de directie van Univé niet heeft gereageerd op mijn klacht hebben ze me tegelijk ook de mogelijkheid ontnomen om naar het Kifid te gaan. Eerst onterecht afwijzen, daarna niet meer (als directie) reageren en vervolgens óók nog de mogelijkheid van beroep blokkeren. Univé heeft daarmee haar eigen polisvoorwaarden niet nageleefd Als dát de vruchten zijn die de klanten van Univé plukken, dan heb ik liever nepfruit!
Het bericht Univé lapt polisvoorwaarden aan haar laars verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.