Univé lapt polisvoorwaarden aan haar laars

15 december 2012

Ik heb een waterschade gehad die door Univé werd afgewezen omdat het volgens hun polisvoorwaarden geen verzekerde gebeurtenis zou zijn. Mijn belangenbehartiger heeft enkele malen bij Univé geprotesteerd, maar Univé bleef bij haar standpunt. In de polisvoorwaarden staat heel duidelijk dat je een klacht bij de directie van Univé kunt deponeren als je het niet met ze eens bent. Dat wil ik nu dus doen, maar Univé heeft die mogelijkheid gepasseerd door er nu ineens een advocaat op te zetten!

Als je het met het standpunt van de directie niet eens bent kun je vervolgens ook naar het Kifid, zo staat er verder in de polisvoorwaarden. Maar om bij het Kifid terecht te kunnen, ben je verplicht om eerst de (interne) klachtenprocedure bij Univé  te doorlopen, anders nemen ze je klacht niet in behandeling. Doordat de directie van Univé  niet heeft gereageerd op mijn klacht hebben ze me tegelijk ook de mogelijkheid ontnomen om naar het Kifid te gaan. Eerst onterecht afwijzen, daarna niet meer (als directie) reageren en vervolgens óók nog de mogelijkheid van beroep blokkeren.  Univé heeft daarmee haar eigen polisvoorwaarden niet nageleefd Als dát de vruchten zijn die de klanten van Univé plukken, dan heb ik liever nepfruit!

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts