ING kampioen liegen en manipuleren

mei 20, 2022

toestemming contra expert, maar als die zich meldt trekt ING haar belofte in

Op 1 oktober 2021 schreef ING naar aanleiding van een waterschade:


“Wij hebben ons schadeherstelbedrijf voor u ingeschakeld om de schade aan het platte dak te beoordelen en te repareren. Zij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om een afspraak te maken. Wij maken u erop attent dat voor deze verzekering een eigen risico geldt van € 100,-. Indien de hersteller vanuit ING Verzekeren uw schade repareert zal het herstelbedrijf uw eigen risico incasseren. Wij hopen dat wij de afhandeling van uw schade voldoende hebben toegelicht.”


Het bedrijf wat zou komen repareren was CED-Repair, die stuurde mij een mail: Geachte heer/mevrouw, Door ING zijn wij ingeschakeld om de door u geleden schade te regelen.  In dit verband verzoeken wij u contact met ons op te nemen op telefoonnummer: 010 284 3965. 

Opdrachtgever:  Naam: ING Verzekeren (EXPO)  Polisnummer: 55273328 Schadenummer: 100170898 Referentie: Dossiernummer CED Repair: 11P210016814  Mocht u nog vragen hebben over deze e-mail, dan kunt u ons bereiken op telefoonnummer: 0800 0200 748.   Met vriendelijke groet,


Echter noch ING noch CED Repair (die ik uiteraard gebeld had) heeft later ooit nog iets van zich laten horen, laat staan dat de schade is gerepareerd! Beloven dus wel, maar men doet verder niets. Ik heb toen geregeld aan de telefoon gehangen, maar zonder resultaat. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd.


Negen weken (!) later schreef ING: “Wij begrijpen dat u het niet eens bent met de vaststelling en dat u graag een contra expert wil gaan inschakelen. Dit recht heeft u, maar zal u wel zelf moeten regelen. De kosten van de contra expert zullen wij naar redelijkheid wel vergoeden.”


Ik heb toen Schadecoach ingeschakeld, maar toen deze zich bij de expert van Dekra meldde, wilde de Dekra (volgens hem na overleg met ING) de akte van benoeming pas sturen als er een persoonlijk contact zou zijn geweest, en daarbij eiste de expert dat mijn expert zich zou legitimeren. Let wel: dat was in januari, dus de tijd dat er heel strenge coronaregels golden en dat er van overheidswege en door het Nivre werd afgeraden om fysieke expertise te laten plaatsvinden. 


Dus eerst al heeft ING lak aan alle regels, maar ook de eis om te legitimeren is compleet onrechtmatig, want een expert hééft die bevoegdheid helemaal niet!


Mijn schade dateert van 15 juli vorig jaar, en mijn contra heeft zich al die tijd bezig moeten houden om in zijn hoedanigheid te mogen optreden, er zijn ik weet niet hoeveel mails gewisseld, maar ING wil niets meer.


Als laatste reactie schrijft ING aan mijn expert: “U heeft zich als contra-expert gemeld bij de expert van DEKRA, de heer Joosten. Kosten voor contra- expertise worden in de regel door ons vergoed bij onenigheid tussen partijen over de hoogte van het schadebedrag. Dit conform artikel 4.4 van de polisvoorwaarden. Aangezien niet de hoogte van het schadebedrag maar de oorzaak wordt betwist, zullen wij de door u gemaakte kosten niet vergoeden. Hierdoor hebben wij ook nog geen akte van benoeming afgegeven.”


Eerst schrijft de expert in opdracht van ING dat de akte van benoeming zal worden toegestuurd als hij mijn expert persoonlijk heeft ontmoet, maar nu schrijft ING ineens een heel andere reden, namelijk omdat de oorzaak wordt betwist.


Kortom: ING schrijft dat ik een contra kan inschakelen en dat ze de kosten vergoeden, maar nu toch ineens weer niet. ING had ook geschreven dat ze het dak door 'hun schadeherstelbedrijf'' CED zouden laten repareren, maar dat is ook niet gebeurd. Ze sturen vervolgens een expert op pad met legitimatie-eisen die illegaal zijn en ze proberen een ontmoeting te forceren die 100% tegen de pandemie voorschriften was.


En als laatste schrijft ING: "Ondanks frequent mailverkeer en pogingen vanuit onze kant de oorzaak verder te onderzoeken komen wij helaas niet verder. Wij sluiten daarom voor nu ons dossier en stellen verzekerde hiervan ook op de hoogte. Wij reageren daarom ook niet meer op uw berichten".


Méér onbetrouwbaar en meer arrogant kan een verzekeraar niet zijn!  Ze zijn uiteraard nog niet klaar met mij, daar komt deze boevenbende wel achter!


Cornelia Matern - Geleen


02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: