Blogopmaak

Achmea opnieuw in fout

jul. 02, 2020

Het gerechtshof in s’-Hertogenbosch heeft Achmea in hoger beroep veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding van 35,5 mille aan een loonbedrijf, wegens schade die was opgetreden als gevolg van ondeskundig gebruik van een takkenversnipperaar.

De eigenaar van de takkenversnipperaar had de schade bij Achmea geclaimd, maar in plaats dat Achmea haar polisvoorwaarden uitlegde in het voordeel van de verzekerde, legde zij die uit in het eigen voordeel, met als gevolg dat de eigenaar van de takkenversnipperaar met lege handen stond en gedwongen was om naar de rechter te stappen.

Op deze website staan diverse uitspraken waaruit blijkt dat Achmea het met de waarheid en de redelijkheid niet zo nauw neemt, dit alles ten eigen faveure.

Zoals vaker gebeurt hebben lagere rechters lang niet altijd goed inzicht in verzekeringskwesties en zij oordelen dan soms ten onrechte dat de verzekeraar gelijk heeft, zo ook in dit geval. Hierdoor was het loonbedrijf gedwongen in hoger beroep te gaan. Fijn, zo’n verzekeraar die tot het uiterste gaat om maar niet te hoeven betalen!

Gelukkig heeft het recht gezegevierd en nu is geoordeeld dat Achmea de polisvoorwaarden niet zo had mogen uitleggen. Uiteindelijk fijn voor het loonbedrijf, maar bedenk wel dat dit bedrijf er al meer dan 3 ½ jaar mee bezig heeft moeten zijn om zijn recht te halen, enkel omdat Achmea de polisvoorwaarden al die tijd bewust verkeerd heeft willen toepassen!

Door ervaring wijzer raden wij sterk af om verzekeringen af te sluiten bij zogeheten ‘direct writers’. Dat zijn verzekeraars die zonder tussenpersonen werken, want daarmee loopt de klant een groot risico: er is niemand die het standpunt van de verzekeraar tegen het licht houdt en de -veelal ondeskundige- klant staat dus alleen tegenover een deskundige verzekeraar. Levensgevaarlijk, en je moet -zo bewijst ook dit geval- al tot het uiterste gaan om je recht te halen. Juist in omstandigheden dat je hoopt een goede verzekeraar te hebben, kom je er achter dat je belazerd wordt. Vaak stuurt de verzekeraar experts die hen naar de mond praten, zogenaamd onafhankelijke experts. Welnu, er bestaan geen onafhankelijke verzekeringsexperts!

De moraal : sluit verzekeringen af bij een financieel adviseur, zoals die tegenwoordig heet. En dan niet -wat vaak voorkomt- bij een kantoor wat enkel als doorgeefluik fungeert en waarvan de medewerkers niet de finesses van verzekeren kennen, maar bij een ouderwets kantoor met kennis van zaken. De premie is daarvan waarschijnlijk duurder, maar in de praktijk bent u gegarandeerd veel, veel goedkoper uit!

01 mei, 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
Meer posts
Share by: