Brevet van onvermogen bij verzekeraars.

sep. 23, 2012

Het vertrouwen was al laag als een verzekerde zijn schade meldde: In 2009 ging nog 56% van de consumenten er van uit dat een claim volledig zou worden vergoed, nu heeft nog maar 41% van de ondervraagde consumenten die hoop. Ook had in 2009 nog 79% van de consumenten het idee dat een claim goed werd afgehandeld, maar nu was dit percentage gedaald tot maar liefst 62%! De waardering van consumenten voor verzekeraars is nog steeds bedroevend laag: een 5,9.

Uit de consumentenmonitor blijkt ook dat het vertrouwen in de verzekeringsbranche bij hoger opgeleiden lager is dan bij mensen die minder scholing hebben gehad. Plat gezegd: slimmere mensen hebben minder vertrouwen in verzekeraars.

Let wel: de hierboven genoemde cijfers zijn niet van het laatste kwartaal. Het is niet zo dat dat het imago van verzekeraars de laatste tijd wat onder druk is komen te staan. Integendeel, consumenten hebben al jaren achtereen een negatief beeld over verzekeraars.

De oplossing? Niet alleen praten en publiceren in het KLANTBELANG, maar nu eindelijk eens in dat klantbelang gaan HANDELEN. Verzekeraars roepen al jaren in hun Gedragscode dat zij “zekerheid bieden, mogelijk maken en maatschappelijk betrokken handelen”.

Echter, als deze helpdesk het Verbond van Verzekeraars confronteert met “slechts” 100 voorbeelden (zie onder ‘100’ in de zoekbalk) waarbij de consument ernstig zou zijn benadeeld als deze geen deskundige hulp zou hebben gehad, reageert het Verbond met: ‘die voorbeelden zeggen niets hoor, die vinden wij niet representatief en die tonen niets aan’.

Het Verbond kijkt dus gewoon de andere kant op als zij concrete verbeteringspunten krijgt aangereikt!

Met zo’n houding hoef je natuurijk niet verbaasd te zijn dat het imago van de verzekeringsbranche nog steeds dalende is……

 

 

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: