Lees polisvoorwaarden voordat u een verzekering afsluit!

sep. 24, 2012

Veel mensen sluiten een verzekering af en melden dan aan de tussenpersoon of de ‘adviseur’ van de maatschappij  “ dat zij wél goed voor alles verzekerd willen zijn “. En in goed vertrouwen wordt vervolgens een polisaanvraag getekend. Een week later glijdt de polis met de voorwaarden bij de verzekerde in de brievenbus. Geloof het of niet: negen van de tien verzekerden neemt niet de moeite om eens goed te lezen wat er op het polisblad én in de polisvoorwaarden staat.

Bij een schade, dus op het moment dat er een beroep op de polis wordt gedaan wordt de polis tevoorschijn gehaald en vaak dán wordt zelfs nagelaten de polisvoorwaarden er op na te slaan. In de meeste gevallen wordt snel naar de telefoon gepakt, dat is ‘makkelijker’.

Als de verzekerde dan naar de maatschappij belt krijgt hij doorgaans iemand aan de telefoon die wél op de hoogte is met de polisvoorwaarden, en in het bijzonder met de uitsluitingen. Heel vaak krijgt een verzekerde dan te horen dat de schade volgens de polisvoorwaarden niet gedekt is: van dekking uitgesloten. Dat is een teleurstelling als het gaat om goederen, maar het kan uw leven op zijn kop zetten als het gaat om een schade aan uw inkomen, zoals bij een arbeidsongeschiktheid!

Als u dán te horen krijgt dat u geen uitkering krijgt, is dat een ingrijpende gebeurtenis. Ons bereiken geregeld klachten van gedupeerden die teleurgesteld zijn omdat de verzekeraar niet wil uitbetalen. Als wij dan de polisvoorwaarden lezen dan valt soms op hoe klant on vriendelijk deze zijn opgesteld. Er is soms meer niet verzekerd dan wél! Onnodige wachttijden, volkomen misplaatste uitsluitingen bij bepaalde klachten en in veel voorkomende situaties, zoals sportbeoefening. Sommige maatschappijen zeggen zekerheid te bieden, maar hun polisvoorwaarden getuigen van het tegendeel!

Lees daarom, en helemaal bij inkomensverzekeringen, altijd de voorwaarden aandachtig door. Als u er achter komt dat er veel situaties niet gedekt zijn, sluit dan een nieuwe verzekering af. Goedkoop is meestal duurkoop.

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: