Compander rijdt scheve schaats

5 november 2011

De verzekerde is verzekerd bij de watersportverzekeraar in Leeuwarden, en is eigenaar van twee boten.  Stom toevallig hebben deze schepen dezelfde naam. Het zijn echter wél verschillende types, de ene boot is ondermeer 10 voet korter is dan de andere. Eén van deze twee schepen heeft een zware aanvaring gehad in de Middellandse Zee en ligt ter reparatie bij een werf.

Tijdens een vaartocht op de Noordzee krijgt het andere vaartuig het vermoeden van brand. De KNRM wordt gewaarschuwd en de schademelding wordt doorgegeven. De expert, die de melding van de KNRM doorkrijgt, kijkt niet verder dan zijn neus lang is en denkt: ‘hé, dit schip ligt toch nog in herstel? Hier is fraude in het spel”!. Hij bericht dienovereenkomstig de maatschappij die op haar beurt Compander inschakelt.

Niemand denkt eraan even de lengtes te controleren en of er een 2e boot is verzekerd. Want die 2e boot loopt toevallig bij dezelfde verzekeraar. 
Univé legt alle betalingen worden stil waardoor de verzekerde in grote problemen komt, omdat het herstel natuurlijk wel gewoon verder is gegaan. Het onderzoeksbureau Compander presteert het om -zonder de gedupeerde daar over in te lichten- de KNRM te benaderen voor gegevens over het voorval.Dit is natuurlijk een schending van de privacy!

Gelukkig handelt de KNRM dit correct af en stuurt Compander het bos is met de mededeling: privacy-gevoelige informatie, wij hebben een machtiging van de gedupeerde nodig. 
De zaak verzandt, maar in september, het onderzoek van Compander loopt dan al ruim anderhalf jaar, wordt  Schadecoach.com ingeschakeld. Deze beoordeelt het dossier en komt tot de conclusie dat iedereen langs elkaar heen praat en niemand, ook de verzekeraar niet, veel moeite doet de kwestie goed door te lezen. In elk geval: hier is duidelijk de tactiek gebruikt van vertraging van afwikkeling.Een tactiek die helaas veel wordt toegepast bij verzekeraars, om hun gedupeerden murw te maken zodat die uiteindelijk het er maar bij laten zitten.

Op verzoek en uiteraard met een machtiging van de gedupeerde verstrekt de KNRM de benodigde informatie. Deze wordt door Schadecoach.com met een begeleidend commentaar voorgelegd aan Univé. 
Twee weken later is er al resultaat. Het onderzoeksrapport van Compander wordt ingeleverd en verdwijnt linea recta naar de prullenbak! De verzekeraar bericht dat alle betalingen zullen worden gedaan en dat de schade wordt afgewikkeld. Het rapport wordt niet gebruikt. Of men durft niets te gebruiken omdat dan het rapport openbaar moet worden gemaakt.

Moraal van dit verhaal: het begeleiden van schades richting verzekeringsmaatschappij vereist grote deskundigheid. Gedupeerden doen zich zelf tekort als zij die deskundigheid niet benutten en zelf hun schadeclaim bij de verzekeraar neerleggen. Bij iedere grotere schade  komen de kosten van de deskundige hulp boven op de schadevergoeding. De gedupeerde verzekerde kan er dus alleen maar mee winnen als hij gebruikt maakt van die deskundigheid!

 

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts