meest geclaimd…

12 september 2013

Smartphone het meest geclaimd bij reisverzekeraar

Fijn, zo’n reisverzekering. Ben je iets kwijtgeraakt op vakantie, of heeft je telefoon schade? Dan kun je het claimen bij je verzekeraar. Van alle artikelen blijkt de smartphone afgelopen zomer het meest geclaimd. Dat meldt de Europeesche.

Maar liefst 20% van alle meldingen gaat over de smartphone, dan wel de mobiele telefoon. Daarnaast worden volgens Europeesche Verzekeringen ook koffers en tassen (15%), en zonnebrillen (9%) vaak gemeld.

Waar voorheen de videocamera en de DVD-speler een voorname plaats innamen in de top tien van meest geclaimde artikelen, komen ze er dit jaar niet meer in voor.

De top 10 ‘Zomer Schade’

1. Smartphone / mobiele telefoon: 20%
2. Koffer / tas: 15%
3. Zonnebril: 9%
4. Bril: 8%
5. Fotocamera: 8%
6. Portemonnee / geld: 6%
7. Sieraden / horloge: 5%
8. Kleding: 5%
9. Tablet: 4%
10. Reisdocumenten / rijbewijs: 4%

Veel claims vanuit Spanje

Uit de gegevens van de Europeesche blijkt verder dat de meeste schademeldingen dit jaar uit Spanje kwamen. Daarnaast kreeg de verzekeraar veel claims vanuit Frankrijk, Turkije en Italië. Maar ook uit eigen land – zowel vanaf het vakantieadres als Schiphol – kwamen veel meldingen binnen. Deze betroffen vooral verloren reisdocumenten en beschadigde koffers.

Reden voor annuleren

Ziekte bij de reiziger zelf of een familielid of het overlijden van een geliefde bleken dit jaar de belangrijkste reden om de vakantie te annuleren of vroegtijdig af te breken (85%). Op verre afstand (7%) volgt de claim voor ongebruikte reisdagen door ziekenhuisopname op vakantie. Ook echtscheiding en werkloosheid zijn redenen om de vakantie te annuleren.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts