Meldt uw schade altijd schriftelijk

6 november 2012

U doet er zeer verstandig aan om vóór dat u de telefoon pakt, éérst de polisvoorwaarden te lezen en dan goed te lezen wat er staat bij de uitsluitingen: in welke situaties bepaalde gebeurtenissen niet gedekt zijn en welke goederen van de verzekering zijn uitgesloten. Als u de uitsluitingen en de situaties nauwkeurig hebt gelezen  dan zult u zien dat er in veel situaties  niet zelden een ‘grijs’ gebied is.  Dan wordt het belangrijk hoe u de toedracht omschrijft, vaak gaat het daarbij om nuances! De schadecorrespondent van de verzekeraar is er op getraind door het het stellen van bepaalde vragen u -binnen dat grijze gebied- naar een situatie te praten die hem ‘duidelijkheid’ verschaft. Door zijn vragen zó te stellen kan hij u dingen laten zeggen dat de verzekering daarvoor geen dekking meer biedt. Soms kan het ook zo zijn dat u bepaalde dingen niet meer met 100% zekerheid kunt zeggen, bijvoorbeeld omdat u er niet bij was of omdat u daar nog niet naar had gekeken. Als u in zo’n situatie tijdens het telefoongesprek begint te aarzelen, kan de behandelaar door het stellen van een andere gerichte vraag u doen twijfelen. Het kan zelfs gebeuren dat u zich zelf tegenspreekt. Als dat gebeurt hoeft de verzekeraar niet meer uit te keren, immers bij een ‘tegenstrijdige’ verklaring verliest u elk recht op uitkering.

Meldt daarom uw schade bij voorkeur schriftelijk, dan heeft u tenminste de tijd om hett zorgvuldig te doen. U heeft daarmee tevens de tijd om eerst rustig de polisvoorwaarden te bestuderen en uw formulering in de brief eventueel daarop aan te passen. Dat kan veel teleurstelling (en geld) voorkomen. Heeft u een grote schade, meldt deze dan direkt op onze website. Wij schakelen dan Schadecoach.com in en zorgen dat u de hoogst mogelijke schadevergoeding ontvangt.

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts