Reisverzekering: meer service gewenst

13 september 2013
Op nu.nl werd gemeld dat mensen met een reisverzekering méér verlangen dan alleen maar vergoedingen als ze onderweg problemen krijgen.
”Mensen willen niet alleen maar vergoedingen, maar ook vooral geholpen worden bij allerhande zaken en niet alleen in noodgevallen’’, zegt woordvoerster Audrey Denkelaar van reisverzekeraar en alarmcentrale Allianz Global Assistance.

Het werd deze zomer nog maar weer eens duidelijk: een reiziger belt de alarmcentrale in Amsterdam met het verzoek een vervangende auto te regelen omdat de airco kapot is. Weer een andere reiziger vraagt of de achterbank worden schoongemaakt omdat de kleine heeft gespuugd.


Het zijn niet direct de zaken die vallen binnen de pechhulp- of reisverzekering maar het toont wel de behoefte aan naar die extra services. Dat ziet Denkelaar vooral bij de vestigingen in andere landen waar Allianz Global Assistance actief is.

”Zo ver gaat het in Europa niet, maar zo is er in Polen bijvoorbeeld wel de mogelijkheid je in te dekken tegen slecht weer tijdens de wintersportvakantie’’, aldus Denkelaar. Zij wijst erop dat steeds meer mensen – ook in Nederland – niet alleen meer ‘ontzorgd’ willen worden tijdens hun reis of verblijf, maar ook met betrekking tot hun thuissituatie op dat moment.

Daarom bestaan er in andere landen ook verzekeringen tegen waterlekkage in je huis of tegen inbraak en elektriciteitsproblemen. In Nederland hoopt Allianz Global Assistance binnenkort op deze trend in te spelen.

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts