Teken nooit een verklaring van een onderzoeksbureau!

2 januari 2012

In het nieuwe jaar beginnen wij met een klemmende waarschuwing omdat wij nog steeds zien dat mensen in argeloosheid en te goeder trouw een handtekening zetten onder een verklaring welke door een medewerker van een onderzoeksbureau is opgesteld.
Als u een schade hebt kan er een onderzoeksbureau door de verzekeringsmaatschappij worden ingeschakeld. Niet zelden is er dan een vermoeden van fraude of zijn er een aantal dingen ‘nog niet duidelijk’.  De medewerker van het onderzoeksbureau komt dan bij u op bezoek en presenteert zich als uiterst begrijpend,  vriendelijk, benadrukkend dat uw belang voorop staat. Maar ondertussen is hij bezig het gesprek een bepaalde kant op te sturen. Hij zet dit vervolgens in een verklaring en zal u vragen om na doorlezing uw handtekening te zetten.Waarom zou u dat niet doen, u heeft toch niets te verbergen? Het is toch de waarheid? U maakt zich zelf toch verdacht als u uw eigen verklaring niet wilt ondertekenen?
Wat onderbelicht is is dat van alle informatie die u hebt gegeven tijdens het gesprek in de verklaring een samenvatting wordt gegeven, waardoor de informatie een heel andere lading kan krijgen. U heeft dit zelf niet meteen in de gaten omdat u alles wat gezegd is nog in uw hoofd heeft zitten. Maar als een rechter het rapport bijvoorbeeld drie jaar na dato onder ogen krijgt, dan kunt u op dat moment de schijn tegen krijgen. De bedoeling van uw handtekening is dat de maatschappij het (vaak manipulatief) gestelde in de verklaring op zo’n moment niet meer hoeft te bewijzen. Ze gebruiken uw verklaring (doch zonder het onbewijsbare van het hele gesprek zelf)  in hun voordeel en u kunt niet (meer) bewijzen dat het niet juist is weergegeven. Uw handtekening staat er immers onder?
Vandaar deze waarschuwing. Als dit u overkomt, zet dan NOOIT uw handtekening. Men zal zeggen dat u toch zeker niets te verbergen heeft, maar wij hebben te vaak gezien dat uw handtekening tegen u wordt gebruikt. U bent het totaal niet verplicht.

Dus blijf simpelweg weigeren en  schakel onmiddellijk een eigen deskundige in om namens u het gesprek te begeleiden.  Meldt het aan Verzekeraarklachten.nl als u dit is, of nog beter, gaat overkomen!

 

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts