Teken nooit een verklaring van een onderzoeksbureau!

jan. 02, 2012

In het nieuwe jaar beginnen wij met een klemmende waarschuwing omdat wij nog steeds zien dat mensen in argeloosheid en te goeder trouw een handtekening zetten onder een verklaring welke door een medewerker van een onderzoeksbureau is opgesteld.
Als u een schade hebt kan er een onderzoeksbureau door de verzekeringsmaatschappij worden ingeschakeld. Niet zelden is er dan een vermoeden van fraude of zijn er een aantal dingen ‘nog niet duidelijk’.  De medewerker van het onderzoeksbureau komt dan bij u op bezoek en presenteert zich als uiterst begrijpend,  vriendelijk, benadrukkend dat uw belang voorop staat. Maar ondertussen is hij bezig het gesprek een bepaalde kant op te sturen. Hij zet dit vervolgens in een verklaring en zal u vragen om na doorlezing uw handtekening te zetten.Waarom zou u dat niet doen, u heeft toch niets te verbergen? Het is toch de waarheid? U maakt zich zelf toch verdacht als u uw eigen verklaring niet wilt ondertekenen?
Wat onderbelicht is is dat van alle informatie die u hebt gegeven tijdens het gesprek in de verklaring een samenvatting wordt gegeven, waardoor de informatie een heel andere lading kan krijgen. U heeft dit zelf niet meteen in de gaten omdat u alles wat gezegd is nog in uw hoofd heeft zitten. Maar als een rechter het rapport bijvoorbeeld drie jaar na dato onder ogen krijgt, dan kunt u op dat moment de schijn tegen krijgen. De bedoeling van uw handtekening is dat de maatschappij het (vaak manipulatief) gestelde in de verklaring op zo’n moment niet meer hoeft te bewijzen. Ze gebruiken uw verklaring (doch zonder het onbewijsbare van het hele gesprek zelf)  in hun voordeel en u kunt niet (meer) bewijzen dat het niet juist is weergegeven. Uw handtekening staat er immers onder?
Vandaar deze waarschuwing. Als dit u overkomt, zet dan NOOIT uw handtekening. Men zal zeggen dat u toch zeker niets te verbergen heeft, maar wij hebben te vaak gezien dat uw handtekening tegen u wordt gebruikt. U bent het totaal niet verplicht.

Dus blijf simpelweg weigeren en  schakel onmiddellijk een eigen deskundige in om namens u het gesprek te begeleiden.  Meldt het aan Verzekeraarklachten.nl als u dit is, of nog beter, gaat overkomen!

 

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: