Voorpagina-nieuws vandaag: deskundige bijstand altijd noodzakelijk bij schade-claims!

aug. 13, 2011

Vandaag verscheen op de voorpagina van de Telegraaf het bericht dat slachtoffers zich in alle gevallen moeten laten bijstaan door een eigen deskundige. Doen zij dat niet, dan kunnen ze van een koude kermis thuiskomen. Dat zegt Stichting de Ombudsman. „Als iemand een whiplash heeft opgelopen na een verkeersongeval, kan een verzekeraar de schadeclaim laten afwijzen door een bepaalde deskundige te benoemden die niet gelooft in het bestaan van dit fenomeen. Soms vragen verzekeraars niet voor niets een deskundige, juist omdat die in het verleden al vaker ’gunstige’ rapporten heeft geschreven. Als slachtoffer moet je daar voor op je hoede zijn en zelf om bijstand vragen.”

Volgens Stichting De Ombudsman moet de consument ook alert zijn op de wijze van vragen stellen door de medisch deskundige. „Ook hiermee kan hij namens de verzekeraar sturen op de uitkomst van een onderzoek.”

Het Verbond van Verzekeraars bevestigt dat er wel eens strijd is tussen de belangenbehartiger van de verzekerde en de verzekeraar over de benoeming van een deskundige. „Met de Stichting De Ombudsman voeren we daarover gesprekken om nader tot elkaar komen”, aldus een woordvoerder van de koepelorganisatie.   Einde berichtgeving van de Telegraaf.

Verzekeraarklachten.nl  is bij uitstek het platform voor consumenten die te maken hebben met een (letsel)-schade. Ook wanneer men de schade al heeft geclaimd en deze afgewezen is, loont het vaak de moeite om alsnog de afwijzing aan dit orgaan ter toetsing voor te leggen. De praktijk heeft al vele malen aangetoond dat verzekerden naderhand tøch een schadevergoeding hebben ontvangen.

Vaak denken consumenten dat het een kostbare zaak is om de hulp van onze deskundigheid in te roepen, maar deze vrees is ongegrond, want voor onze deskundige bijstand berekenen wij de verzekerde niets. Wij leggen onze kosten neer bij de verzekeringsmaatschappij, en deze kosten worden ook niet later alsnog op het toegekende schadebedrag in mindering gebracht. De verzekerde heeft dus alleen maar te winnen door inschakeling van Verzekeraarklachten.nl !

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: