zoek altijd deskundige hulp bij een schadekwestie

jun. 24, 2012

Verzekeraars lijken soms te speculeren op de onkunde van hun klanten. Zo was er een zaak van iemand met een waterschade aan zijn woning omdat tijdens de extreme stortbuien, hemelwater in de tuin bleef staan. Dit was op drie verschillende manieren in de woning onder de stenen vloer terecht gekomen en was opgetrokken via de wanden.

Een expert van de verzekeraar kwam, constateerde na 5 minuten dat de schade zou worden afgewezen en schatte de schade op € 25.000. Vervolgens werd inderdaad de schade afgewezen op grond van optrekkend grondwater. Want, zo zei de maatschappij, op het moment dat hemelwater de grond bereikte, werd het grondwater. Over de andere manieren waarop het water de woning was binnengedrongen werd gemakshalve niet meer gesproken.

De gedupeerde legde de zaak voor aan Verzekeraarklachten.nl. Deze schakelde Schadecoach.com in en binnen enkele weken werd het uiteindelijke schadebdrag op bijna 140.000 euro vastgesteld.  Dit voorbeeld toont hoe belangrijk het is om bij een afwijzing van uw verzekeraar niet bij de pakken neer te zitten, maar altijd deskundigheid in te roepen.

Nu kan men denken: daar heb ik toch een rechtsbijstandverzekering voor? In de praktijk blijkt echter nogal eens dat de rechtsbijstandverzekering bij dezelfde maatschappij loopt als de schadeverzekering waar het probleem ligt. Wij krijgen in dergelijke situaties veelvuldig signalen van wantrouwen van verzekerden, die vinden dan hun RB-verzekering te weinig actie onderneemt. Alleen een echt neutrale en deskundige partij kan soelaas bieden, zonder dat er meteen hoge (advocaats)-kosten in het geding zijn. De kosten van deze deskundigheid zijn vervolgens bij de verzekeraar neergelegd en geheel vergoed. De verzekerde had dus gratis hulp én een forse uitkering!

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: