Zuur lokaas bij zorgverzekeraars

okt. 14, 2013

Dat verzekeraars veel geld uitgeven aan reclame is natuurlijk iedereen bekend. Vooral zorgverzekeraars geven een kapitalen uit om nieuwe klanten binnen te halen. Vorig jaar was dat  541 miljoen euro!  Gerekend per premiebetalende verzekerde is dat 571 euro! 

In een artikel in Telegraaf van vandaag staat dat onderzoek is gedaan naar de kosten die zorgverzekeraars maken om nieuwe klanten te werven en hoeveel mensen vervolgens  overstappen. Dit alles op grond van informatie van De Nederlandsche Bank, jaarverslagen van zorgverzekeraars, de Marktscan Zorgverzekeringsmarkt 2013 van de Nederlandse Zorgautoriteit.

CZ geeft met 183 miljoen euro aan promotionele kosten uit. Dat is het meeste van alle zorgverzekeraars. Achmea gaf 145 miljoen uit. VGZ volgt met 115 miljoen euro. Menzis geeft het minste uit en sluit het hek met 42 miljoen euro.

Wel triest is dat de winnaar op de website die u nu aan het lezen bent ook de winnaar is als het gaat om het aantal klachten….

Veel reclame betekent dus niet hetzelfde als klantvriendelijkheid!

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: