Blogopmaak

Unigarant: te druk om schades te behandelen

aug. 12, 2023

Liegen over reactietermijnen, dreigen met rechtszaak nodig voor er reactie komt.

Ik had de pech dat mijn motor op 23 januari gestolen werd maar toen ik dat meteen bij Unigarant meldde wees Unigarant dat af.  Dat staat op een andere pagina op deze website beschreven.


Ik ben toen met deze zaak naar Schadecoach gestapt, en die heeft Unigarant op 29 juni een zeer scherpe mail gestuurd, maar die reageerde daar niet op. Wel met een autoreply.


Lekker als je een verzekeraar hebt die als je een schade hebt, terugschrijft: wegens aanhoudende drukte reageren wij niet binnen de twee weken. Op hun website schrijven ze echter heel wat anders:  Wij reageren altijd binnen 5 werkdagen

U kunt ons makkelijk bereiken, zowel schriftelijk als telefonisch. Een inhoudelijk reactie op uw vraag, schadeaangifte of klacht volgt zo snel mogelijk. Als wij een e-mail of brief van u ontvangen dan reageren wij altijd binnen 5 werkdagen. Maar meestal ontvangt u binnen 2 werkdagen bericht. 

Dat blijken dus leugens te zijn! Als je bij Unigarant een verzekering afsluit omdat je denkt dat ze lekker snel reageren, dan kom je dus mooi bedrogen uit!


Toen Schadecoach ook op 22 juli -dus 4 weken later(!) nog niets van Unigarant had vernomen, stuurde die een herinnering. Ook daar werd niet op gereageerd. Toen Schadecoach op 6 augustus Unigarant met een rechtszaak dreigde, kon ze ineens binnen 2 werkdagen reageren. Echter niet naar Schadecoach, maar rechtstreeks naar mij, terwijl ik duidelijk Schadecoach als mijn belangenbehartiger had aangewezen.


Omdat ze "nieuwe informatie hadden gekregen", gingen ze toch over tot schadevergoeding. Vreemd dat je bij Unigarant dan eerst niks hoort, maar dat dat besef pas na het dreigen met een rechtszaak neerdaalt, nota bene zes weken later.... Een zorgplicht van een verzekeraar is onder andere dat hij  ALVORENS hij een schadeclaim afwijst, zich goed vergewist van de omstandigheden die bij de schade een rol hebben gespeeld en dus niet dat je zomaar bot afwijst. Maar dat soort zorgplicht is Unigarant onbekend.


Ben erg blij met de vasthoudendheid en de deskundigheid van Schadecoach, ik had het niet zonder deze partij gered. Ik weet ook waar ik mijn nieuwe verzekering niet afsluit! 


M. van Setten  -  Amsterdam

16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
Meer posts
Share by: